Ministerul Educației analizează posibilitatea introducerii unui examen de bacalaureat diferențiat întrucât există candidați care primesc aceleași subiecte, dar care nu au același număr de ore la materia respectivă, a declarat, miercuri, secretarul de stat Stelian Victor Fedorca.
„După o consultare cu toți cei implicați în acest proces vom lua o decizie referitoare la examenul de bacalaureat diferențiat. De ce ne-am gândit la această variantă? Vă dau un exemplu. Elevii de la filiera teoretică au 40 de ore pe săptămână în cei patru ani de liceu, iar cei de la filiera tehnologică au 25 de ore pe săptămână. De asemenea, cei de la filiera tehnologică au mai puține săptămâni de școală, cu trei – cinci săptămâni mai puține și să nu uităm că la începutul lui 2012 unde s-au pierdut trei săptămâni cu acea evaluare la toate materiile, iar numărul de ore de pregătire pentru elevi a fost mult mai mic. Cu toate acestea, subiectele sunt aceleași”, a declarat Stelian Victor Fedorca, miercuri, într-o conferință de presă susținută la Constanța.
El a mai spus că cei din grupa tehnologică ce nu au promovat bacalaureatul sunt dezavantajați la angajare pentru că sunt preferați cei cu diplomă de bacalaureat în condițiile în care ei beneficiază de un certificat de competențe.
„Foarte mulți angajatori cer viitorilor angajați diplomă de bacalaureat cu toate că au competențe, au acel certificat de competențe. Este tehnician în horticultură, are competențe, poate fi angajat, dar lipsa diplomei de bacalaureat îl dezavantajează, fie nu îl angajează, fie ia un salariu mai mic, cu toate că cei doi, unul cu diplomă de bacalaureat și celălalt fără, prestează aceeași muncă, își pun în valoare competențele căpătate în practica de-a lungul anilor”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Educației.
El a mai spus că sunt mai multe variante în lucru și că una din variate prevede trei tipuri de examen de bacalaureat, A, B sau C, iar fiecare elev are dreptul să se înscrie la cel pe care îl dorește.
„Sunt mai multe variante în lucru. O variantă este reprezentată de trei tipuri de examen, să spunem A, B sau C, fiecare elev se înscrie un dorește, are această posibilitate și știe că dacă ia diplomă tip A are o anumită perspectivă, la fel dacă ia diplomă B sau C”, a explicat Stelian Victor Fedorca.
El nu a putut spune dacă acest tip de bacalaureat diferențiat va intra în vigoare de anul viitor și a menționat că proiectul este în lucru.