BACALAUREAT 2020. Merita să pice Bacul? A luat 10 la Română, 10 la Biologie, 3,6 la Matematică. Verdict: Respins / „Ce înseamnă, de fapt, 10 pe linie?”

Publicat: 06 07. 2020, 07:26
BACALAUREAT 2020. Merita să pice Bacul? A luat 10 la Română, 10 la Biologie, 3,6 la Matematică. Verdict: Respins / „Ce înseamnă, de fapt, 10 pe linie?”

Merita sau nu să pice Bacalaureatul? E o întrebare care a mobilizat părinții și tinerii, în cazul unui candidat din Craiova, „930634” (cod unic), care a picat Bacul din cauza matematicii. Elevul era singurul din liceu care a obținut nota 10 la Limba Română.

Analiza situației unui candidat de la Liceul „Traian Vuia” din Craiova, județul Dolj, arată că din 25 de candidați, absolvenți în 2020 ai clasei de Matematică-Informatică a acestui liceu, 7 au fost respinși (28%), pentru notele sub 5 luate la matematică, adică respectivul candidat și alți 6 colegi, scrie edupedu.ro.

A obținut 3,6 după contestație!

Elevul a picat deoarece nu a luat nota 5 la matematică. Inițial, acesta luase 4,6, iar după contestație nota a scăzut la 3,6.

Bineînțeles că există condiția ca elevul să ia minimum nota 5 la fiecare dintre probele scrise și minimum media 6 la Bac.

Elevul face parte din promoția actuală și este singurul din liceu care a luat media 10 la proba scrisă de Limba și literatura română, după cum relevă rezultatele MEN. El este singurul din tot liceul care a luat 10 la proba de Biologie-Anatomie!

„Ce înseamnă, de fapt, 10 pe linie?”

„Am un gust amar în gură și o un sentiment de repulsie!”

„Un elev de la un liceu din Craiova a obținut următoarele medii:

10 la română
10 la biologie
4.6 la mate (3.6 după contestație)

Verdict: RESPINS

De când am aflat asta, am un gust amar în gură și o un sentiment de repulsie față de ambiția sistemului de învățământ de a dovedi până la finalul liceului incapacitatea de a ajuta elevii să-și atingă potențialul.

Încă din clasele mici, suntem instruiți să credem, în inocența noastră, că singurul drum bun este să avem 10 pe linie la toate materiile. Ce înseamnă, de fapt, aceste note de 10 pe linie?

Că elevii în cauză sunt în egală măsură pricepuți excelent la toate materiile și ar putea urma cu ușurință orice drum în viață. Las la latitudinea cititorilor să măsoare în ce măsură e posibil.

Mergând mai departe, din clasele mici cei mai aclamați elevi sunt cei cu 10 pe linie. Suntem încurajați să devenim roboți care știu la perfecțiune orice informație, ăsta e idealul sistemului. Dacă un anumit elev nu e priceput la o anumită materie, automat eticheta sistemului pe el devine: RESPINS.

Elevul de mai sus este exemplul perfect. Poate e un geniu în biologie sau un artist literar și are toate șansele să își împlinească toate visele. Problema? Nu e bun la mate, deci în accepțiunea sistemului e prost.

Ministerul Educației are șansa să dea un restart acestei mentalități și să redefinească, să modernizeze acest sistem învechit, dar ce lipsește cu adevărat este curajul. Curajul de a face față unei posibile pierderi de capital politic, curajul de a înfrunta critici, curajul de a fi țap ispășitor, dacă e nevoie.

Mă gândesc cu groază la faptul că într-un an voi trece prin același mecanism de uniformizare, la fel și colegii mei. Puțin ajutor pentru generațiile viitoare, doamna ministru?”, a postat pe facebook Mihai Andrei Tănase, fost președinte al Asociației Elevilor din Constanța.

https://www.facebook.com/A.MihaiTanase/posts/4240543812652860

Pe de altă parte, unele voci spun că elevul respectiv ar fi trebuit să învețe temeinic și la matematică, pentru a promova examenul de Bacalaureat, în ciuda performanțelor sale de la Română și Biologie-Anatomie.