Băsescu: Aeronavă prezidențială nu mai există din 2010; Nu mă opun niciunei acțiuni

Băsescu: Aeronavă prezidențială nu mai există din 2010; Nu mă opun niciunei acțiuni
Publicat: 04/03/2013, 20:20
Actualizat: 01/04/2019, 23:01

Președintele Traian Băsescu a spus, luni, întrebat despre declarațiile ministrului Transporturilor Relu Fenechiu privind renunțarea la aeronava folosită de șeful statului, că el nu se opune niciunei acțiuni, menționând că avionul respectiv nu este aeronavă prezidențială.

„Vă asigur că nu mă opun niciunei acțiuni, pentru că aceia nu e aeronava prezidențială, aeronavă prezidențială nu mai există din 2010, când acea aeronavă de 38 de ani nu a mai putut fi reparată din lipsă de fonduri. Ce folosesc eu de la Tarom este un avion pe care îl închiriem charter, dacă vreți, nu este o aeronavă la dispoziția președintelui României”, a precizat Băsescu.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri seară că Tarom ar trebui să renunțe la aeronava prezidențială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro. El a spus, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidențială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom și că renunțarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.

Tarom va face o propunere Administrației Prezidențiale privind aeronava folosită de președinte, care are cele mai ridicate costuri de mentenanță, a spus joi ministrul Fenechiu, fără să detalieze, el declarându-se surprins că aceste cheltuieli sunt suportate de la bugetul de stat.

„Eu nu vreau să intru în amănuntele legate de cine închiriază aeronava”, a spus Fenechiu joi, într-o conferință de presă, răspunzând unei întrebări venite din partea presei privind acest subiect.

El a adăugat că Tarom a solicitat un buget anual de 22,6 milioane de lei pentru costurile de aeronavigabilitate sau mentenanță la aronava Airbus 310 pe care o utilizează șeful statului.

„Am fost surprins să aflu că aceste costuri sunt suportate de la bugetul de stat”, a continuat Fenechiu.

Întrebat dacă aeronava ar trebui vândută, ministrul Transporturilor a afirmat că a avut o discuție cu membrii Consiliului de Administrație, că există o strategie privind aeronavele Airbus 310, dar a solicitat să nu i se ceară alte amănunte până nu este luată o decizie de către Consiliul de Administrație.

„Este o aeronavă proprietate a companiei Tarom, folosită – ziceți dumneavoastră – de Administrația Prezidențială, pe care plătim 7 milioane de euro doar costuri de mentenanță, fără costuri de operare”, a spus ministrul Transporturilor.

El susține că acesta este de departe cel mai mare cost de mentenanță pentru o aeronavă, dar întrebat dacă un alt avion de același tip din flota Tarom nu costă la fel, ministrul a răspuns: „Ba da”.

Ulterior, Fenechiu a afirmat că și cealaltă aeronavă Airbus A 310, utilizată pentru zboruri comerciale, are costuri ridicate și din punctul său de vedere nu se justifică păstrarea ei, dar decizia o va lua tot Consiliul de Administrație.

Întrebat dacă a propus o soluție, Fenechiu nu a dorit să o dezvăluie presei, adăugând că aceasta va fi transmisă Administrației Prezidențiale.

El a adăugat că va exista o întâlnire între oficiali ai ministerului și ai Administrației Prezidențiale, „care vor lua niște decizii”.

Întrebat dacă președintele poate folosi avionul în cazul unei vizite oficiale, Fenechiu a spus: „Fără probleme!”. „Dacă vrea, bineînțeles”, a adăugat el.

Solicitat să răspundă de ce s-a implicat în acest subiect, ministrul a afirmat că, potrivit legii, autoritatea tutelară și Ministerul Finanțelor nu pot interveni în administrarea și managementul unei companii, că el nu s-a implicat în management, dar a fost mirat de adresa primită joi de la Tarom, prin care i se solicitau 21 milioane lei, în condițiile în care suma de un milion de lei a fost deja plătită.

El a menționat că declarațiile de miercuri seară au fost făcute după o discuție cu reprezentanții Consiliului de Administrație.

Ministrul nu a oferit un termen privind soluționarea acestor aspecte și a încheiat conferința, deși mai existau întrebări din partea jurnaliștilor, motivând că are o întâlnire.

Guvernul nu-i va retrage președintelui Traian Băsescu avionul cu care se deplasează la întâlniri oficiale, ci caută o soluție pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi să fie reduse, iar gradul de siguranță să crească, a declarat premierul Victor Ponta.

„Știu și eu de costul acela de 7 milioane. Problema este că acum la Tarom este un management privat, care nu e sub controlul ministerului și, sigur, ia măsuri pentru eficientizarea companiei. Eu cred că trebuie găsită o soluție în perioada următoare, e absolut normal ca președintele României, până la urmă și primul-ministru, să aibă un avion cu care să se deplaseze la întâlnirile oficiale, nu e vorba că se duce în plimbări. Înțeleg însă condițiile actuale sunt extrem de neeficiente. E un avion mai vechi și poate că o să găsim împreună o altă soluție. Nu e vorba aici să-i luăm avionul domnului Băsescu. încercăm însă să avem costuri cât mai mici și o siguranță cât mai mare”, a spus Ponta la RTV.

Administrația Prezidențială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările și vizitele externe ale șefului statului, compania de stat punând la dispoziție pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziționate la începutul anilor ’90.

Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidențială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunțat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările președintelui ca urmare a situației financiare dificile a regiei.

Tags:

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Următoarele două luni sunt periculoase. Este un risc de război mondial". Avertismentul ministrului de Externe...
Adriana Bahmuțeanu pune tunurile pe văduva lui Prigoană! Ce acuzații grave îi aduce: ”Are trei...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Cine ar putea intra în turul II după confruntarea dintre candidați ANALIZĂ
Imagini sfâșietoare de la mormântul Andreei Cuciuc. Ce a apărut în cimitir, la câteva ore...
Momentul în care un munte se prăbuşeşte şi un zăcământ de cupru iese la suprafață
„Pentru prima dată în istorie”, Ucraina a lovit o instalație militară de pe teritoriul Rusiei...
Fiii lui Prigoană riscă dosar penal!! Adriana Bahmuțeanu a aflat că băieții ei riscă să...
Andreea Bănică, noi imagini HOT pe internet. Fanii au crezut că nu văd bine: cum...
Ninsori în aproape toată ţara începând de joi. La Bucureşti vom avea parte de zăpadă...
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
Ce a apărut la locul de veci al Andreei Cuciuc, după ce a fost înmormântată....
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Sprijinul Ungariei pentru Rusia atrage critici dure din partea Poloniei
Structura IMENSĂ găsită pe fața ASCUNSĂ a Lunii
Șoferii care au acest tip de permis au interzis. Ce mașini nu au voie să...
Unde și când lovește Marele Cutremur țara noastră. Rezultatele înfricoșătoare ale unui studiu
Ce diagnostic a primit Florin Niță după accidentarea de la meciul România – Cipru. Portarul...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la 95 de ani
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Care sunt țesăturile care nu trebuie spălate (aproape niciodată)?