Președintele Traian Băsescu a declarat că ipoteza patronatului Dacia privind mutarea producției în Maroc dacă angajații nu renunță la solicitările de mărire a salariilor cu 25% este „un mod de negociere”, iar el nu crede într-o „delocalizare peste noapte”.
„E un mod de negociere, dar nu cred că s-ar putea face o delocalizare peste noapte, pentru că aici Renault Nissan au făcut niște investiții uriașe nu numai în industria orizontală, dar gândiți-vă la Centrul de Cercetare de la Titu, unde sunt 2.000 de ingineri selectați din facultățile românești, pentru a inova. E sistemul de testare a automobilelor la Titu. Acolo e o investiție uriașă și e greu să muți și industria orizontală peste noapte”, a afirmat Băsescu.
El a arătat însă că și sindicatele trebuie să fie atente câtă presiune pun pe salarii în condițiile în care mașinile Dacia sunt „foarte ieftine”, iar o creștere a costului forței de muncă poate duce la risc de intrare în zona de nerentabilitate.
„Eu sunt convins că există destulă maturitate și la patronat și la sindicate, să știe unde se opresc. N-am verificat, îmi pare rău că n-am verificat acum, să văd dacă în stocul de mașini au mașinile pentru export. Sunt convins că le au, de își permit să stea în grevă. Nu cred că muncitorii de la Dacia Pitești ar lăsa uzina să fie în situația de a-și înceta exporturile, nu cred, însă este o negociere dură, după cum se vede”, a spus președintele.
Șeful statului a mai spus că și managerii de la Dacia trebuie să recunoască faptul că „uzinele din România au avut o contribuție foarte importantă la menținerea pe linia de plutire a grupului Nissan Renault, iar Dacia este mașina cel mai bine vândută din tot grupul”.