Biciclete „la tot poporul”. Firea dă voucher de 500 de lei bucureștenilor pentru achiziționarea de biciclete și „segway”
Cu 28 de voturi pentru, cinci abțineri și șase voturi împotrivă, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat proiectul prin care municipalitatea va acorda un voucher pentru achiziția de biciclete, trotinete sau segway.
„Din dorința de a încuraja și stimula folosirea de către adolescenți și adulți a mijloacelor de transport alternativ – biciclete, trotinete electrice sau dispozitive electrice de tip Segway, propunem Consiliului General un proiect de hotărâre privind acordarea, în acest an, a unui număr de 5.000 de vouchere, în valoare de 500 de lei. Voucherele vor fi acordate cetățenilor cu vârste peste 18 ani, care locuiesc cu forme legale în București, și vor putea fi folosite la achiziționarea bicicletelor sau dispozitivelor menționate, de la magazine de specialitate din Capitală. Voucherele vor fi nominale și nu se vor putea cumula. Acordarea acestor stimulente face parte dintr-un program amplu de sprijinire a transportului alternativ, care mai cuprinde sprijinirea de către municipalitate a unei rețele cât mai extinse de bike-sharing, precum și derularea unei campanii de informare în legătură cu prezența bicicliștilor în trafic”, a declarat, în cadrul ședinței CGMB, primarul general al Capitalei.
De asemenea, Gabriela Firea a mai precizat că după derularea acestui proiect, pe baza analizei rezultatelor obținute, se va decide cu privire la continuarea și dezvoltarea acestuia, prin realizarea unui program multianual pe o perioadă de 3-5 ani.
Consilier USR: „Trebuie să facem infrastructură și apoi să le dăm oamenilor bani de biciclete”
Mai mulți consilieri USR au ridicat, însă, o problemă importantă cu care se vor confrunta beneficiarii acestor vouchere – cea a siguranței.
„Ieri (joi – n.r.) s-a întâmplat un accident în urma căruia era să nu mai fiu aici, cu voi. Mergând regulamentar pe carosabil, cu bicicleta, o mașină era cât pe-aici să intre în mâine. Este foarte ușor să scoatem 500 de lei din buzunar, dar în situația de față este iresponsabil. Avem mari probleme de siguranță. Transportul alternativ nu este încă dezvoltat în București, dar nu pentru că oamenii nu au biciclete, ci pentru că nu avem infrastructură, piste, nu există siguranță și mai e o problemă faptul că oamenii nu au unde să-și țină bicicletele. Este iresponsabil să încurajăm astfel mersul pe bicicletă. Trebuie să facem infrastructură și apoi să le dăm oamenilor bani de biciclete”, a declarat Raluca Teodor, Consilier General în cadrul CGMB.