„Big Brother” la Primăria Timișoarei. Ce a descoperit Autoritatea pentru prelucrarea datelor personale la un control din oficiu

Publicat: 08 12. 2015, 17:42
Actualizat: 06 07. 2016, 19:24

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal(ANSPDCP) a constatat în urma unui control, din oficiu, efectuat în această lună, că, încă din 2009, Primăria Timișoara instalase un „big brother” digital al cărui scop era pontarea angajaților la locul de muncă. Timp de 6 ani, Primăria a omis însă, să notifice Autoritatea Națională că folosește  acest soft care prelucrează datele biometrice ale salariaților, dar nici măcar  „nu a realizat informarea persoanelor vizate…pentru prelucrările efectuate în scopul pontării electronice a angajaților pe bază de amprente digitale”.

Totodată,  ANSPDCP a stabilit că amprentarea digitală a angajaților este o metodă  „excesivă” ce nu se justifică prin pontarea timpului de lucru și că „puteau fi utilizate și alte mijloace pentru atingerea acestui scop, mai puțin intruzive”.

Mai mult, Primăria Timișoara nu doar că și-a tratat cu „rea credință” salariații, dar după ce a colectat datele biometrice și celelalte date personale ale acestora nici măcar nu s-a  obosit să le protejeze și nu „a adoptat suficiente măsuri de confidențialitate și securitate a datelor prelucrate”, se mai arată în comunicatul ANSPDCP.

Softul va trebui să fie desființat, iar Primăria să folosească altă metodă pentru pontarea angajaților care să nu încalce dreptul la viață privată a acestora prin folosirea excesivă  de tehnici stințifice moderne.