BLACK FRIDAY 2014.Persoanele care au venit, vineri dimineață, la unul dintre mall-urile din Cluj-Napoca, la ora 6.00, când s-au deschis magazinele de electronice și electrocasnice, au studiat anterior ofertele și au cumpărat, în special, televizoare, dar și cafetiere, laptopuri sau tablete.
„Am venit la ora 6.00 pentru că lucrez și trebuie să fiu pe 7,30 la serviciu, și nu voi mai avea timp să ajung decât spre seară, astfel că am vrut să fiu sigur că îmi iau televizorul cu diagonală de 81 centimetri la 799 de lei, redus cu 200 de lei. Am găsit și mouse la 8 lei, ceea ce este chiar un chilipir, și am luat 5 bucăți, și pentru colegii de birou, reducerea fiind de 80 la sută, față de 39,90 de lei cât costa inițial”, a spus un cumpărător.
Și oferta la aparate foto a fost atractivă, un alt cumpărător achiziționându-și un aparat foto cu 599 de lei, preț redus cu 50 la sută, față de cel inițial de 1.199 lei.
Cel mai repede s-a epuizat stocul de trei expressoare de cafea, care avea un preț redus de asemenea cu 80 la sută, și care a costat 49,90 de lei, față de 249,90 de lei.
La televizoare, cea mai mare reducere, de 3.000 de lei (42 la sută), a fost înregistrată pentru un aparat UHD cu diagonala de 139 de cm, care a costat 3.999 de lei de Black Friday.
„Este o reducere însemnată, e foarte mare economia pe care o fac la bugetul familiei și chiar a meritat să mă trezesc cu noaptea în cap să prind reducerile. Mi-au rămas bani și pentru o tabletă redusă cu 44 la sută, am dat pe ea 140 de lei și am economisit 110 lei. Chiar merită”, a spus un alt cumpărător care și-a achiziționat televizorul la ofertă.
În mall, de Black Friday au reduceri nu numai magazinele specializate în produse electronice ci și cele de haine, încălțăminte sau cafenele, unde discounturile practicate sunt cuprinse între 20 și 50 la sută. Reduceri de 50 la sută sunt înregistrate și la cărțile oferite de o editură, dar sunt reduceri de 30 la sută și la papioane sau de 20 la sută la cupe de înghețată.
Potrivit unui studiu Millward Brown, circa 4,75 milioane de români cu vârsta între 18 și 65 de ani doresc să cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai mulți decât în 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele și telefoanele mobile.
O firmă de optică oferă o reducere de 50 la sută la ochelarii de soare, iar una de decorațiuni practică o reducere de 30 la sută la saltele. Totodată, un dealer de mașini oferă o reducere de 10.500 de euro la limuzine germane, prețul normal al unei astfel de mașini depășind 40.000 de euro.
Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie, urmate de televizoare (30%) și telefoane mobile (20%), potrivit intenției de achiziție.
„Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile”, arată studiul.
Pe lista se mai regăsesc, în ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), mașini de spălat (9%) și încălțăminte (8%).
Vasile Măgrădean, [email protected]