BLACK FRIDAY la concerte: reduceri de până la 75%
Reprezentanții rețelei de ticketing Biletoo și ai site-ului BLT.ro, în colaborare cu organizatorii de evenimente din România au decis să ofere iubitorilor de concerte reduceri cuprinse între 20% și 75%, vineri, în contextul BLACK FRIDAY, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
După succesul de anul trecut, când în doar câteva ore au fost vândute mii de bilete, reprezentanții rețelei de ticketing Biletoo și ai site-ului BLT.ro, în colaborare cu organizatorii de evenimente din România au decis, anul acesta, să readucă iubitorilor de concerte o zi cu reduceri de până la 75%, se spune în comunicat.
Astfel, vineri, între orele 00.00 – 23.59, cei interesați pot achiziționa online, de pe www.BILETOO.ro și www.BLT.ro, bilete la oricare din evenimentele afișate, cu reduceri cuprinse între 20% și 75%, iar între orele 9.00 – 22.00 (în funcție de programul magazinelor din rețeaua Biletoo) pot fi achiziționate bilete cu reduceri record și din magazinul Biletoo din Unirea Shopping Center (parter), Sala Palatului, magazinele Flanco, librăriile Adevărul, Palatului Copiilor, Librăria Mihai Eminescu și altele. Rețeaua completă de magazine poate fi găsită pe www.BILETOO.ro.
BLACK FRIDAY se va desfășura doar vineri în rețeaua Biletoo și online pe www.BILETOO.ro și www.BLT.ro, aducând publicului consumator de evenimente reduceri între 20% și 75% la peste 50 de concerte, spectacole și piese de teatru. Întrucât la unele evenimente numărul de bilete care mai sunt disponibile nu mai este foarte mare, cei interesați trebuie să intre online începând cu ora 00.00 pe unul din cele două site-uri și să verifice reducerea la evenimentul dorit.
Reducerile sunt valabile la toate categoriile de preț aflate la vânzare, vineri, pe cele două site-uri, se mai spune în comunicat.
Deși se traduce „vinerea neagră”, „Black Friday” este, în SUA, o zi a profitului pentru comercianți și a ofertelor avantajoase pentru cumpărători, marcând debutul sezonului cumpărăturilor de sărbători și fiind considerată cea mai aglomerată zi din an în magazine. În SUA, „Black Friday” este vinerea de după Ziua Recunoștinței (Thanksgiving Day, a patra joi din noiembrie), marcată în calendar între datele de 23 și 29 ale lunii.
Marile magazine se deschid foarte devreme în această zi, chiar de la 4.00 dimineața, pentru o mulțime de oameni care așteaptă la coadă să beneficieze de multitudinea de oferte speciale. În ultimii ani, magazinele americane au început să-și deschidă porțile tot mai devreme în această vineri, ajungându-se ca unele să se deschidă de la 12.00 noaptea.
Chiar dacă nu este o sărbătoare publică, multe companii care nu activează în domeniul comerțului cu amănuntul le dau liber angajaților pentru a spori numărul de potențiali cumpărători.
Astfel, în mod tradițional, BLACK FRIDAY este cunoscută drept ziua în care se fac cele mai multe cumpărături din tot anul.
Numele dat acestei zile, la început în Philadelphia, înainte de 1966, când este consemnat într-un articol, nu a avut însă mereu o conotație pozitivă. BLACK FRIDAY este un nume dat de Departamentul de poliție din Philadelphia unei zile mai puțin plăcute pentru această instituție, având în vedere că avea de gestionat blocajele în trafic și aglomerația de pe trotuare de la primele ore ale dimineții până seara târziu și că această „febră a cumpărăturilor” a fost presărată și cu acte de violență și alte incidente.
Ulterior termenului BLACK FRIDAY i-a fost atribuită altă semnificație, ținând de contabilitatea primară, făcută de mână la acea vreme. Conturile cu sold negativ erau scrise cu roșu pentru a fi deosebite de cele cu sold pozitiv, scrise cu negru. Cumpărăturile din a doua zi după Ziua Recunoștinței îi ajutau pe comercianți să „iasă din roșu”, conturile lor trecând „pe plus” și putând fi scrise cu negru, de unde denumirea de „vinerea neagră”.