Prima pagină » Știri » Reacția Altex la decizia ANPC de închidere a site-ului, de Black Friday: ”Au fost prețuri greșite la 44 de produse, dintr-o eroare umană. Am reparat, nu închidem”

Reacția Altex la decizia ANPC de închidere a site-ului, de Black Friday: ”Au fost prețuri greșite la 44 de produse, dintr-o eroare umană. Am reparat, nu închidem”

Reacția Altex la decizia ANPC de închidere a site-ului, de Black Friday: ”Au fost prețuri greșite la 44 de produse, dintr-o eroare umană. Am reparat, nu închidem”

Altex a fost amendat recent de Protecția Consumatorilor și obligat să închidă site-ul, în plină vânzare de Black Friday și în condițiile în care în magazine nealimentare nu pot intra persoanele nevaccinare, acestea putând achiziționa produse doar online.

Motivul a fost nerespectarea pentru unele dintre produse a regulii reducerilor din preţul de referinţă, respectiv ”cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”.

Reprezentanţii Altex, Dan Ostahie, CEO și fondator al rețelei, și Raul Filip, director de Achiziții, susțin că în urma controlului efectuat de ANPC au fost identificate preţuri greşite, dintr-o eroare umană, la 44 de produse dintre cele 1.000 verificate, iar acestea au fost corectate imediat.

”Au fost găsite prețuri greșite la 44 de produse din 1.000 verificate. Acestea au fost corectate imediat. Avem 100.000 de articole în ofertă, a fost o eroare umană ce s-a întâmplat. Noi nu închidem, mâine e în continuare Black Friday. Am reparat, mai reparăm. Considerăm că ne-am făcut treaba şi am reparat. Mai reparam daca mai e nevoie”, au precizat reprezentanții Altex, în conferința de presă cu tema „Cui folosește decizia ANPC de a suspenda activitatea altex.ro? Consumatorului?” .

Aceștia au mai spus că închiderea site-ului Altex nu ar fi benefică nici consumatorilor, nici salariaţilor, nici businessului.

Altex este unul dintre retailerii din România cu cele mai mici prețuri la produsele electronice și electrcasnice. Mai mult, pentru situațiile în care anunță cele mai mici prețuri la produse, dar clienții găsesc aceleași produse la alți comercianți la prețuri mai mici, Altex plătește dublul acelei diferențe de preț, prin campania „De două ori diferența”. Produsele Altex sunt din aceste motive printre cele mai căutate de clienți, iar interesul crește și mai mult de Black Friday, când sunt anunțate mai multe reduceri de preț.

Amendă de 50.000 lei

„Ca urmare a neregulilor constatate, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 50.000 lei şi a fost propusă, ca măsură complementară, suspendarea activităţii până la încetarea practicii comerciale incorecte”, anunța marți ANPC.

Controlul a fost făcut în 9 noiembrie 2021, prin accesarea site-ului www.altex.ro. ANPC spune că la control s-a constatat că retailerul promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a aplica reducerile din preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus).

ANPC a înfiinţat joi Comandamentul Special Black Friday și a anunțat supravegherea permanentă a ofertelor cu promoţii din această perioadă, pentru a ”împiedice transformarea Black Friday în Ziua Păcălelilor”.

De asemenea, ANPC a pus la dispoziția clienților o adresă de e-mail dedicată, [email protected], la care pot sesiza orice neregulă legată de promoțiile din această perioadă.

Autor
Alisa Ioana a urmat cursurile în cadrul Facultății de Jurnalism si științele comunicării, secția de comunicare și relații publice. A intrat în presă încă din perioada studenției (anul ... vezi toate articolele

Citește și