„Pot să spun din perspectivă subiectivă că imaginea României nu este foarte bună văzută din afară. Trebuie să definim în primul rând cine suntem. Trebuie să avem o poziționare clară”, a spus Radu Florescu, CEO al grupului Saatchi & Saatchi România, la evenimentul „Ziua Publicității”, organizat de IAA în parteneriat cu ZF și cu sprijinul Rompetrol.
Țara noastră nu are un brand de țară și nu și-a construit o strategie de promovare. Din acest motiv, nu a reușit să se impună cu o imagine convingătoare peste hotare. „La ora actuală, brandul României în lume e făcut de Simona Halep și de DNA. Întrebarea mea este cine se ocupă de problema mare? Cine este «agenția» care ar trebui să se ocupe de această campanie a brandului de țară. Nimeni nu a reușit să facă o campanie”, spune Bogdan Naumovici, managing partner al agenției 23 Communication Ideas, parte a grupului Leo Burnett.
Antreprenorul Jean Valvis, proprietarul mărcii de apă minerală Aqua Carpatica și al vinurilor Sâmburești, crede că țara noastră ar trebui să își găsească un produs fanion pe care să-l promoveze peste granițe. Valvis dă exemplul vinurilor roșii românești, care nu sunt cu nimic mai prejos decât vinurile de Bordeaux.