Bucureștenii care circulă cu autobuzul vor avea o surpriză. SCHIMBAREA făcută de RATB
Puse la dispoziție pentru testare de reprezentanții CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice și funcționează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generație. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiții de trafic urban, arată un comunicat al RATB.
„Specialiștii în domeniu s-au pronunțat deja în privința avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluție pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, așa cum este și Bucureștiul”, a declarat Vincențiu Daniel Antonescu, directorul general al RATB.
Foto: Mediafax Foto // Dragos Savu
Conform producătorului chinez de autobuze, atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferențiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt „ecologia și economia”.
„Ecologic — este complet nepoluant: zero emisii de CO2 și noxe și zgomot redus față de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic și fără metale grele. Economic — motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaționale — atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât combustibilii clasici), cât și la costurile cu mentenanța. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD față de un autobuz clasic, pe o durată de viață de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. După încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preț achiziție, mentenanță, combustibil)”, potrivit datelor RATB.
Autobuzul BYD a obținut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană, având toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare.