Mai multe restricții rutiere au fost impuse pe anumite străzi din București, începând de miercuri, pentru continuarea lucrărilor proiectului din zona „Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București-Pitești, Șoseaua Virtuții / Splaiul Independenței”, anunță Brigada Rutieră a Capitalei.
Astfel, se vor institui restricții în zona intersecției dintre Splaiul Independenței și Șoseaua Virtuții, fiind asigurată continuitatea pe Splaiul Independenței pe o bandă de circulație de la intersecția cu Strada General Petre Popovăț pe direcția înainte până la Șoseaua Virtuții unde traficul auto va fi dirijat prin semafoare electrice.
Reglementarea rutieră existentă de pe Splaiul Independenței (zona S.T.S, Sema Parc, I.D.M) va fi modificată prin faptul că nu se va mai permite virajul la sânga, către Șoseaua Virtuții, autovehiculele urmând a se deplasa către Podul Basarab, potrivit Brigăzii Rutiere.
„De la Șoseaua Virtuții până la Podul Basarab, traficul de pe Splaiul Independenței va fi organizat în sens unic. Indicatoare rutiere care să indice direcțiile de urmat, variantele alternative/ocolire vor fi instalate. Crculația pietonilor nu va fi afectată, fluxurile urmând a se deplasa normal”, precizează sursa citată.
Aceste reglementări sunt implementate în urma verificărilor efectuate de Brigada Rutieră, cu privire la semnalizarea rutieră din zona respectivă, anunță Mediafax.
În acest context, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.
Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate şi semnalizate sau la culoarea verde a semaforului electric, după o temeinică asigurare şi să nu staţioneze pe partea carosabilă.
Unul dintre podurile din Capitală care traversează Dâmbovița, construit la Nodul Virtuții, a fost testat, zilele trecute, printr-un test realizat cu ajutorul profesorilor de la Facultatea de Construcții din Capitală.
Astfel, înainte să fie dat în circulație, specialiștii au urcat pe pod mai multe camioane de zeci de tone pentru a-i verifica rezistența. Gândul.ro vă oferă în premieră imagini inedite cu încercarea podului.
Podul are lungimea suprastructurii de aproape 53 de metri, traversează râul Dâmbovița și asigură legătură de pe malul stâng al râului spre STS. Are două benzi de circulație cu lățimea de 3.50 metri fiecare și, de asemenea, are două trotuare pietonale cu lățimea utilă de 1.50 m.
Podul face parte din proiectul „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții” și înainte să fie dată în circulație, structura a fost verificată de către profesorii de la Facultatea de Construcții din Capitală. Procesul se numește „încercare”.
Sarcina care a fost urcată pe pod a fost de 120 de tone, cu 4 camioane a câte 30 de tone fiecare, așezate în puncte cheie.
„Încercarea structurilor de poduri are drept scop evaluarea răspunsului acestora sub efectul acţiunilor de probă ce le solicită şi validarea sau invalidarea, în urma interpretării rezultatelor încercării, a proiectului de execuţie. Încercarea podurilor cuprinde două etape: încercarea în regim static de încărcare și încercarea în regim dinamic. Încercarea în regim static constă în dispunerea pe suprastructura podului a unor convoaie de probă formate din vehicule cântărite în prealabil. Analizând valorile măsurate pe teren şi valorile monitorizate pe durata încercării rezultă că pasajul a avut o comportare bună, criteriile cerute fiind îndeplinite”, au precizat pentru Gândul.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat recent că unul dintre cele mai importante proiecte din București este aproape finalizat. Este vorba de Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu tot cu podul peste Dâmbovița.
„Un proiect blocat 6 ani, relansat de echipa mea, este aproape gata! Se fac ultimele lucrări la Podul Nicolae Grigorescu! Bucurestenii si vizitatorii îl vor putea folosi din această vară. Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, care constă în lărgirea Bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, lărgirea trotuarelor și construirea unui pasaj peste Dâmbovița e aproape gata, iar circulația va fi deschisă curând”, a anunțat, vineri (5 iunie), Gabriela Firea.