Prima pagină » Știri » Bucureștiul – șantier pe timpul verii. Cele 8 proiecte la care se va lucra

Bucureștiul – șantier pe timpul verii. Cele 8 proiecte la care se va lucra

Bucureștiul - șantier pe timpul verii. Cele 8 proiecte la care se va lucra
Opt șantiere pentru tot atâtea proiecte majore de infrastructură rutieră sunt sau vor fi deschise pe parcursul acestei veri în Capitală, în timp ce pentru amenajarea a 100 km de piste pentru bicicliști vor fi demarate procedurile pentru realizarea proiectului tehnic,a anunțat primarul Sorin Oprescu.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat, duminică, într-o conferință de presă, lucrările care se desfășoară în București pe parcursul verii.

Primarul a arătat că „se lucreaza în ritm alert la pasajul Mihai Bravu”, după ce pe 1 iunie a fost deschis circulației primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu.

„Avem speranța că, spre sfârșitul acestui an, și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară”, a spus Oprescu, precizând că, în acest moment, toți stâlpii de susținere au fost ridicați, au fost montate 16 grinzi (opt grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu și opt pe deschiderea dinspre Văcărești) și este în curs de finalizare cu relocarea rețelelor edilitare. De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizată.

Contractul de finalizare a lucrărilor este în valoare de 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, primăria plătind anterior alți 37 de milioane de lei pentru un contract care a fost reziliat în decembrie 2012.

La pasajul subteran Piața Presei Libere, au fost demarate lucrările de deviere a rețelelor, de lărgiri de stradă și realizarea pereților mulați ai pasajului. Lucrările continuă pe etape, astfel încat să se mențină fluența traficului, a precizat primarul, punctând că impactul vizual asupra zonei va fi minim și va fi păstrată imaginea de spațiu urban înverzit.

Pasajul este amplasat la intersecția a patru artere cu trafic ridicat – șoseaua București-Ploiești, șoseaua Kiseleff, bulevardul Mărăști și bulevardul Poligrafiei -, intersecție traversată de aproximativ 12.000 vehicule pe oră.

Pasajul de la Piața Presei Libere va fi realizat pe un singur sens (cel de intrare în București, de pe șoseaua București-Ploiești), având două ieșiri: una pe bulevardul Kiseleff și una pe bulevardul Marăști, și va avea o lungime de 700 de metri.

Valoarea investiției este de 60,4 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de finalizare este de nouă luni de la demararea lucrărilor.

Alte lucrări, de extindere a trotuarelor de această dată, se desfășoară în această vară pe Calea Victoriei, „odată cu deschiderea bulevardului Buzești-Berzei-Uranus, (…) care preia o parte importantă din traficul de la Nord la Sud”, a mai spus primarul.

„Scopul lucrarii este transformarea acestei artere in zona de promenadă a Centrului Bucureștiului. La finalul lucrarilor, strada va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern și până la Cheiul Dâmboviței”, a declarat edilul.

Lucrările includ și amenajarea pistelor pentru bicicliști. Spațiul necesar acestor lucrări este obținut prin renunțarea la o bandă și jumătate din carosabil. Traficul se va desfășura pe două benzi de circulație cu sens unic, creându-se în preajma intersecțiilor o a treia banda de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montați bolarzi pe marginea trotuarelor care să îi împiedice pe șoferi să parcheze pe trotuar, a spus Oprescu.

El a mai precizat că, până în prezent, au fost realizate 60 la sută din totalul lucrarilor de trotuar și 25 la sută din cel al lucrărilor de drum.

„Vorbim despre lucrări de reabilitare și modernizare a acestei artere, între Piața Victoriei și Calea Griviței. În plus, va fi modernizată și rețeaua de iluminat public prin montarea de stâlpi noi. Proiectul prevede și refacerea spațiilor verzi și a mobilierului urban, prin montarea de bănci pentru odihnă și de jardinere cu flori pentru decorarea zonei. Termenul de finalizare a lucrărilor pe toată artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevăzut pentru decembrie 2014, în funcție de condițiile meteorologice. Însă, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei să fie gata până pe 15 septembrie”, a declarat Oprescu.

Costul acestui proiect este de 8,7 milioane lei.

Reabilitarea sistem rutier și liniei de tramvai pe bulevardele Liviu Rebreanu – Camil Ressu continuă de asemenea pe perioada verii.

Tronsonul 1, între Camil Ressu și Nicolae Grigorescu, cu câte două benzi pe sens, este finalizat, fiind în lucru cel de-al doilea tronson, între Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie, tot cu câte două benzi pe sens, a explicat primarul.

Astfel, pe cel de-a doilea tronson, până în prezent a fost demontată vechea linie de tramvai și s-a realizat săpătura acesteia între bulevardul Nicolae Grigorescu și Barajul Dunarii și s-a aprobat demararea procedurii de expropriere între str. Barajul Dunarii și bulevardul 1 Decembrie.

Lucrările presupun: modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind înierbată, înlocuirea rețelei de termoficare și lucrări de modernizare a infrastructurii și suprastructurii stradale, reamenajarea intersecțiilor, amenajarea de piste pentru bicicliști, refacerea trotuarelor și spațiilor verzi, amenajarea de noi locuri de parcare, racordări ale bulevardului cu străzile laterale, amenajarea unei parcări cu o capacitate de 200 de locuri (în zona capătului liniilor de autobuz și troleibuz între intersecția cu str. Cozia și intersecția cu bulevardul 1 Decembrie), extinderea sistemului de management al traficului și în intersecțiile situate pe acest tronson și modernizarea sistemului de iluminat public.

Valoarea investiție pentru cele două tronsoane este de 62,6 milioane de lei, fără TVA.

Lucrări de reabilitare a sistemului rutier și liniei de tramvai, în valoare de 247,8 milioane de lei, se desfășoară și pe șoseaua Iancului și pe șoseaua Pantelimon.

Pe Iancului, în acest moment se lucrează la refacerea căii de rulare a peroanelor și a rețelei de contact. Lucrarea este realizată în proportie de 44%, iar la final partea carosabilă va avea câte două benzi de circulație pe sens, zona centrala, cu o lățime de 7 metri, va fi destinată transportului public (tramvai și autobuz), fiind denivelată față de restul carosabilului și vor fi amenajate două parcaje supraetajate, amplasate pe partea stanga, în spatele frontului de blocuri, acestea având o capacitate de circa 300 de locuri.

Pe șoseaua Pantelimon se construiește o zonă centrală, inierbată, destinată transportului public cu tramvaiul, delimitată de restul carosabilului. Zonele laterale, destinate circulației pasive, vor cuprinde: zona verde (1 – 2m), piste pentru bicicliști, spatii de parcare în lung sau în spic. Trotuarele vor fi de minim 2 m, iar carosabilul va avea trei benzi pe sens, a precizat Sorin Oprescu.

Mai mult, în cadrul acestui proiect, va fi realizat un terminal multimodal în zona intersecției șoselelor Pantelimon și Vergului care va cuprinde o parcare cu aproximativ 450 de locuri. Acest terminal va fi în legătură directă cu viitoarea statie de metrou Granitul. La acest moment, lucrarile la carosabil sunt executate în proporție de 44%, iar cele privind calea de rulare în proporție de 17%.

Se lucrează în continuare și la străpungerea bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, după ce au fost finalizate și date în circulație lucrările între bd. Camil Ressu și str. Prevederii. Între str. Prevederii și până la râul Dâmbovița, lucrările la drum sunt, de asemenea, în curs de finalizare, pe sensul de mers către râul Dambovița și urmează punerea în circulație a acestui segment de drum după finalizarea sistematizării circulației. Peste râul Dâmbovița, lucrările la pod și la drum sunt executate în proporție de 30%.

Bd. Nicolae Grigorescu, cu o lungime de 2,4 km, va avea trei benzi pe sens, iar Splaiul Dudescu, în lungime de 1,2 km, va avea două benzi pe sens, pasaj rutier peste calea ferata de 75 metri, pasaj rutier peste splai și Dâmbovița de 137 metri, pod peste Dambovița la nivelul spaliului de 64 metri. De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu 2 benzi pe sens+zona mediana unde va fi amplasata linia de tramvai

Valoarea contractului este de 74,7 milioane de lei fără TVA iar, în urma modificării traselui inițial al lucrării, rezultă o suprafață de expropriat mai mică, acest fapt reducând costurile de la 35,6 milioane lei la 30,9 milioane de lei.

Oprescu a amintit că această arteră este parte a inelului median al municipiului Bucuresti și se desfășoară între bulevardul Camil Ressu și Splaiul Independenței. În etapa a II-a, (în baza unui alt contract), această artera va fi continuată până în zona intersecției șoseaua Olteniței – șoseaua Vitan-Bârzești.

La penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – autostrada București-Pitești, se lucrează, în acest moment, la pilonii și pilele podului hobanat. Valoarea exproprierilor estimate, conform devizului general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrării – de circa 580 milioane de lei.

„În continuare consider că penetrația Splaiul Independenței – autostrada București-Pitești este o lucrare de infrastructură absolut necesară, că este nevoie neapărat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu”, a declarat Oprescu, precizând că proiectul constă în realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, mărginit în anumite zone, de-o parte și de alta, de străzi colectoare a traficului zonal, asigurându-se astfel circulația în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona.

Lungimea drumului va fi de 6,44 km, suprafața – 128.980 mp, iar lungimea podurilor și rampelor, de 3,5 km.

Lucrarea s-a împărțit astfel: pod peste râul Dâmbovița amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenței, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste șoseaua Virtuții, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenței, pasaj pe bucla urcare Virtuții, pasaj pe bucla coborâre Virtuții. Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmbovița pe direcția A1 – Splaiul Independenței, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235 m și o lățime totală de 13,9 m (trei benzi de circulație rutieră).

Tot vara aceasta va fi deschis șantierul și pentru modernizarea infrastructurii rutiere la Piața Sudului, cel mai mare proiect de infrastructură cu fonduri europene din București, realizat prin Programul Operațional Regional 2007-2013. Contractul de execuție, în valoare de 127 milioane lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 96, 4 milioane lei, a fost semnat pe 8 mai.

În prezent, constructorul obține avizele necesare pentru devierea circulației în vederea începerii lucrărilor.

Durata totală a contractului de finanțare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Proiectul presupune: realizarea unui pasaj subteran pe direcția Calea Văcărești – str. Nițu Vasile, cu o lungime totală de 356 m, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecție, pe directia str. Nițu Vasile – Calea Văcărești, de o parte și de alta a pasajului rutier și către stațiile de tramvai, realizarea legăturii pietonale prin pasaj subteran între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai aflate pe șoseaua Olteniței, lucrări de modernizare a carosabilului și trotuarelor, modernizarea utilităților aferente obiectivului de investiții, refacerea liniei de tramvai și amenajări peisagistice.

La aceste opt proiecte majore, se adaugă și alte lucrări la infrastructura rutieră a Capitalei, astfel: lucrări de întreținere și reparații pe 39 de străzi și mari artere, cum ar fi, strada Baicului, Calea 13 Septembrie, Calea Victoriei, strada Antiaeriana, bulevardul Mihail Kogălniceanu, bulevardul Regina Elisabeta, Calea Dorobanți și bulevardul Nicolae Grigorescu, unde lucrările sunt în desfășurare. Pe cinci dintre cele 39 de străzi lucrările au fost deja finalizate, fiind vorba de strada Teiul Doamnei, șoseaua Sălaj, bulevardul Lacul Tei, strada Alex Șerbanescu, Calea Griviței. Pe 16 străzi și mari artere, printre care bulevardul Eroilor, strada Constantin Noica, strada Armenească, bd. Carol I și bd. Pache Protopopescu, urmează să se înceapă lucrările de reparații.

Sunt de asemenea în executare lucrări de reabilitare pe 23 de strazi din sectorul 5, dintre care șapte au fost finalizate, iar 16 sunt în lucru.

„La capitolul marcaje rutiere, în acest an, avem în plan să executăm lucrări pe 145 de străzi și mari artere. Dintre acestea s-au executat deja marcaje rutiere pe șapte, cum ar fi de ex, Witing, Pache Protopopescu, Carol I, alte șase se află deja în lucru, mai avem putin și terminăm de marcat Calea Dorobanților, Turnu Măgurele, Ramuri Tei, Grigore Moisil, Vidin. Restul de 132 de strazi se află în faza de proiectare”, a mai spus Oprescu.

Totodată, în luna iulie vor fi demarate procedurile pentru încheierea contractelor de realizare a proiectului tehnic și de consultanță pentru amenajarea a aproape 100 km de piste pentru bicicliști pe 61 de artere din Capitală.

Pe 19 aprilie, Guvernul a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei, prin Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, pentru finanțarea proiectului, a amintit primarul.

„Precizez, de asemenea, că toate noile proiecte de infrastructură derulate de Primăria Municipiului București, fie că sunt obiective noi ori reabilitări și modernizări, se fac cu piste de biciclete. Acestea se realizeaza pe carosabil – dacă trama stradala permite trasarea acestora – sau pe trotuar”, a mai spus Sorin Oprescu.

Citește și