Prima pagină » Știri » Bugetul pe 2013 al Primăriei Capitalei. De unde taie Oprescu 178 de milioane de lei

Bugetul pe 2013 al Primăriei Capitalei. De unde taie Oprescu 178 de milioane de lei

Bugetul pe 2013 al Primăriei Capitalei. De unde taie Oprescu 178 de milioane de lei
Consilierii generali au aprobat, joi, propunerea municipalității de rectificare negativă a bugetului din acest an al Capitalei cu peste 178 de milioane de lei, subvențiile RADET și RATB nefiind afectate.

Consilierii generali au aprobat, joi, propunerea municipalității de rectificare negativă a bugetului din acest an al Capitalei cu peste 178 de milioane de lei, subvențiile RADET și RATB nefiind afectate. În schimb regiile de transport  vor primi mai puțini bani pentru investiții.

Proiectul privind rectificarea negativă a bugetului Capitalei a fost aprobat cu 36 de voturi pentru, șapte împotrivă și o abținere.

Astfel, bugetul din acest an al Capitalei se rectifică atât la venituri, cât și la cheltuieli în minus cu suma de 178.609.000 de lei.

Bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii și subvenții va fi suplimentat la venituri cu 61.401.000 de lei, iar la cheltuieli cu 61.666.000 de lei. Diferența dintre venituri și cheltuieli provine de la bugetele spitalelor, fiind asigurată din excedentul anilor precedenți.

Rectificarea negativă nu afectează subvențiile Regiei Autonome de Distribuție a Energiei Termice (RADET) și Regiei Autonome de Transport București (RATB), fiind propusă doar „ajustarea bugetelor acestor instituții”, cu 20 de milioane de lei la RADET și 43 de milioane de lei la RATB.

Sumele din bugetele creditelor externe și fondurilor externe nerambursabile aprobate inițial nu vor fi modificate.

„Deocamdată, a fost o reajustare pe minus, cam la toate capitolele din buget. Este vorba de câteva urgențe care înseamnă arierate sau plăți către furnizori și care trebuiau aprobate, însă, una peste alta, este un fapt știut că toate sumele datorate bugetului Primăriei Municipiului București din cotele defalcate au fost reduse de Ministerul Finanțelor. Ca atare, și noi am procedat în consecință”, a declarat, joi, viceprimarul Capitalei Dan Darabont, care a precizat că este vorba despre 60 de milioane de lei datorate PMB care nu au fost deblocate de Ministerul Finanțelor.

Viceprimarul Darabont a mai spus că, în acest context, a fost făcută rectificarea negativă, arătând că reprezentanții municipalității speră să mai fie făcută o rectificare până la sfârșitul anului bugetar. Întrebat de unde au fost luați bani, Darabont a spus că nu poate intra în detalii, având în vedere că au fost modificate aproapte toate capitolele bugetare.

În ceea ce privește bugetele celor două regii subordonate municipalității, viceprimarul a explicat că nu s-a umblat la sumele pentru subvenții, scăderea bugetelor acestor regii fiind făcute din banii pentru investiții. Darabont a precizat că investițiile nu vor stagna, arătând că acestea vor fi făcute în continuare, tipul de plăți permițând repriotizări de sume.

„Nu s-a umblat la sumele pentru suvenționarea tarifului pentru biletul RATB. Am umblat și redistribuit sume din partea de investiții. Acest lucru nu înseamnă că investițiile sunt șterse, înseamnă că sunt redistribuite sumele, pentru că este vorba de contracte multianuale ce permit acest lucru. Nu au fost date la o parte investițiile, au fost redistribuite sumele. La RATB, de exemplu, a fost inaugurat un tramvai nou, acest lucru însemnând că investițiile nu au fost date la o parte”, a explicat Darabont.

Printre amendamentele aduse proiectului de rectificare care au fost aprobate se numără cel privind mărirea bugetului Administrației Lacuri Parcuri și Agrement București (ALPAB) cu 50 de milioane de lei.

Alte două amendamente aprobate au în vederea transferarea unor sume din bugetele Teatrului de Comedie și Teatrului Bulandra în cel al Administrației Grădina Zoologică, din cauza unor erori apărute la calcularea salariilor personalului.

Municipalitatea a arătat, în raportul de specialitate al proiectul de hotărâre, că o cauză care a dus la rectificarea negativă a bugetului este „neîncasarea semnificativă a cotelor din impozitul pe venit” în primele zece luni ale anului.

Totodată, municipalitatea a precizat că, din motive economice obiective, nu au putut fi valorificate unele active financiare și nefinanciare la nivelul planificat inițial, fiind vorba în primul rând de cabinetele medicale, amenzile de la Poliția Locală și veniturile ce urmează să fie recuperate de la persoanele care au beneficiat de consolidarea locuințelor din fonduri de la bugetul de stat și bugetul local.

Tot printre motivele prezentate în raportul de specialitate al proiectului se află și „neîncasarea semnificativă a veniturilor de la bugetul de stat în anul 2012”, printre care cea mai importantă este participarea Guvernului la finanțarea Stadionului Național.

Municipalitate are în vedere „schimbarea drastică a politicii de venituri proprii, începând chiar din anul 2013, în paralel cu restituirea unității financiare și patrimoniale a Bucureștiului, prin înlăturarea neajunsurilor de fond ale bazei legale de venituri acordată în prezent de lege Municipiului în raport cu sectoarele Capitalei.”

Din bugetul pe anul 2012, la jumătatea lunii octombrie, Primăria Capitalei a contribuit la susținerea echipei de handbal feminin Oltchim Râmnicu Vâlcea cu suma de 200.000 de euro, după ce echipa a rămas fără finanțare, combinatul chimic din Râmnicu Vâlcea, principalul susținător al formației, intrând în proces de privatizare.

Bugetul Capitalei pentru 2012 a fost aprobat la sfârșitul lunii martie de consilierii generali, fiind în valoare de peste 4,6 miliarde de lei, aproape egal cu cel din 2011, când a fost de 4,5 miliarde de lei.

Sursele bugetului local al Capitalei sunt constituite din venituri proprii reprezentând impozite, taxe și alte venituri locale și cotele defalcate din impozitul de venit, sume de la bugetul de stat, împrumuturi, venituri proprii ale instituțiilor, sume din fonduri europene.

În bugetul Capitalei cheltuielile de personal reprezintă aproximativ 7,5 procente, cheltuielile cu bunurile și serviciile reprezintă 28,45 la sută, subvențiile diferitelor regii sunt 22,15 la sută, iar cheltuielile de investiții reprezintă aproximativ 30 la sută. Datoria publică a municipalității reprezintă aproximativ cinci procente din buget.

Autor

Citește și