Bulevardul Magheru pierde 6 poziții în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume
Bulevardul Magheru din București a coborât șase poziții, până pe 52, într-un top al celor mai scumpe 62 artere comerciale din lume, iar Capitala se află la jumătatea unui clasament realizat în funcție de prezența retailerilor internaționali.
Astfel, potrivit companiei de consultanță imobiliară Cushman&Wakefield, Bulevardul Magheru a coborât de pe locul 46 pe 52, în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume, în condițiile în care chiria percepută în această zonă se ridică la 720 de euro pe metru pătrat pe an, respectiv 60 de euro pe lună.
Din regiunea Europei Centrale și de Sud-Est, în urma Bucureștiului se mai află capitalele Sloveniei, Slovaciei și Bulgaria. Cea mai importantă arteră comercială din Liubliana, ÄŒopova se află pe locul 52, la egalitate cu Magheru. Bratislava este poziția 57, cu o chirie de 504 euro/mp/an în Downtown, iar Vitosha Blvd din Sofia este plasat pe locul 59, cu o chirie medie de 480 de euro/mp/an.
Cel mai bine în clasament din Europa Centrală și de Sudă-Est stă Rusia, Moscova fiind plasată pe locul 13, cu 3.546 de euro pe metru pătrat pe an, Ucraina (locul 23, Kiev, Kreschatik Street, 2.364 euro/mp/an) și Cehia (locul 27, Praga, Na Prikope/Wenceslas Square cu 2.100 euro/mp/an).
Capitala Ungariei, cu Váci Utca, a fost clasată pe locul 41, cu o chirie de 1.080 de euro/mp/an, iar Varșovia (Polonia) pe locul 43, în condițiile în care pe cea mai importantă arteră din acest oraș, ul. Nowy Swiat, chiriile sunt de 1.020 de euro/mp/an.
Cea mai scumpă arteră comercială din lume este Causeway Bay, din Hong Kong, unde spațiile de retail se închiriază cu 22.307 euro/mp/an, respectiv 1859 euro/mp/lună. Aceasta a detronat bulevardul 5th Avenue din New York, plasat în acest an pe locul secund, cu un preț de 21.204 euro/mp/an. Pe poziția trei în clasamentul global se află Avenue des Champs-Élysées din Paris, care a urcat două poziții față de anul trecut, cu o chirie de 9.573 de euro/mp/lună.
Pe de altă parte, compania Jones Lang LaSalle, a plasat Bucureștiul pe poziția 30 din 57 de piețe din lume, în funcție de prezența retailerilor internaționali și pe 29 din 55, după activitatea brandurilor de modă de lux. Din acest punct de vedere, capitala României stă mai bine decât orașe importante din Europa, precum Lyon, Copenhaga, Manchester, Stuttgart, Bordeaux, Lille, Liverpool sau Ankara.
Cea mai bună prezență a retailerilor internaționali se remarcă la Londra, Paris și Moscova.