Cadavrul pilotului Mircea Crăciun a fost recuperat din Masivul Postăvarul

Publicat: 22 11. 2015, 14:30

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, Ciprian Aldea, cadavrul pilotului găsit în carlinga planorului a fost preluat de polițiștii criminalilști, duminică, și transportat la Serviciul de Medicină Legală Brașov, transmite corespondentul MEDIAFAX.

În ceea ce privește epava planorului, Ciprian Aldea a spus că aceasta va fi ridicată cu ajutorul unui elicopter, în cursul zilei de luni.

„Zona este în continuare izolată și va rămâne o echipă de jandarmi montani acolo și peste noapte. Va veni mâine (luni – n.r.) un elicopter care va prelua epava”, a spus reprezentnatul IJJ Brașov.

Operațiunea de cercetare și de recuperare a epavei planorului dispărut în urmă cu aproape patru luni și găsit, sâmbătă, în Masivul Postăvarul, precum și a cadavrului pilotului a fost întreruptă, sâmbătă seară, o dată cu lăsarea întunericului, petru a nu pune în pericol viețile membrilor echipelor de intervenție, fiind reluată duminică dimineață.

Prefectul județului Brașov, Mihai Mohaci, a declarat corespondentului MEDIAFAX că ancheta în acest caz este coordonată de către procurorul general Sorin Vasilache, din cadrul Parchetului Curții de Apel Brașov, precum și de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS).

Echipele de intervenție au găsit, sâmbătă la prânz, în zona Muchia Cheii, din Masivul Postăvarul, epava planorului pilotat de Mircea Crăciun și dispărut în 6 august, aproximativ în aceeași zonă, după ce un turist a anunțat la 112 că a văzut bucăți dintr-un planor. În interiorul epavei, în carligă, a fost găsit cadavrul în stare avansată de descompunere al pilotului Mircea Crăciun.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență anunța că Masivul Postăvarul a fost inclus de mai multe ori, în cursul verii, în arealul de căutare, într-o zonă care a depășit o mie de hectare, însă aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii pădurii.

Potrivit unui comunicat de presă al IGSU, zona respectivă a fost verificată atât cu forțe la sol, inclusiv cu alpiniști, în zonele abrupte, cât și cu elicoptere și drone.

Și secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat, spunea că a avertizat încă din luna august, de la dispariția planorului în Masivul Postăvarul, că s-ar putea ca echipele de căutare să treacă pe lângă epavă și să nu o vadă, din cauză că zona era împădurită și foarte deasă.

„Zona era deasă, cu copaci. Puteau trece în apropierea lui și să nu-l vadă. Ca să-l fi văzut, ar fi trebuit să fie chiar lângă el, întrucât era o zonă foarte deasă”, a declarat Arafat.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun a dispărut în 6 august, fiind căutat săptămâni în șir în mai multe zone din țară, însă fără niciun rezultat.

Aparatul de zbor a fost închiriat de la o firmă din străinătate de către pilotul Mircea Crăciun, care îl testa pentru prima dată după asamblare.

În 6 august, membri ai Aeroclubului Brașov l-au ajutat pe pilot să se înalțe și să decoleze din Masivul Postăvarul, în condițiile în care Mircea Crăciun se pregătea pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Comandantul Aeroclubului Brașov, Stelian Cojocaru, declara, la scurt timp după dispariția planorului, că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav pilotul Mircea Crăciun a spus că intenționează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”.

Ancheta în acest caz a fost începută încă din 6 august de către procurori ai Parchetului Curții de Apel Brașov, care s-au sesizat din oficiu, fiind deschis un dosar penal cu privire la faptul că în aceeași zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanții Aeroclubului Ghimbav sau familia și nu a mai revenit la bază.

ROMATSA anunța că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil în 6 august, la ora 13.06, în timp ce traversa stațiunea Predeal.

De asemenea, sursa citată menționa că, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru zborul în această clasă de spațiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obține informații la cerere.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun zbura într-o zonă de clasa G, adică spațiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigația și cu păstrarea legăturii cu organele de trafic, declara, pentru MEDIAFAX, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru.

Instructorul de parașutism din cadrul Aeroclubului „Iosif Șilimon” Brașov, Cristinel Popescu, spunea despre Mircea Crăciun că este cu siguranță cel mai bun pilot de distanță cu planorul, el având un record personal de 700 de kilometri de zbor liber, iar înainte de dispariția sa pilotul se pregătea să atingă un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

„Este un om cu o mare pasiune pentru zborul cu planorul. Așa cum unii au pasiunea de a pescui, de a zbura cu parașuta cum sunt eu sau orice alte pasiuni, a lui era zborul cu planorul”, afirmaCristinel Popescu.

Potrivit sursei citate, Mircea Crăciun verifica întotdeauna foarte atent toate detaliile tehnice, dar și condițiile meteo înainte de a porni la zbor.

Mircea Crăciun avea o firmă de panificație-patiserie în Sfântu Gheorghe, județul Covasna, zborul cu planorul fiind marea lui pasiune.