„Bucureștiul are o arhitectură urbană care nu a fost gândită pentru un trafic atât de mare, iar această arhitectură urbană se poate modifica destul de greu pentru că bulevardele nu le putem lăți mai mult, străzile nu le putem lăți mai mult, nu putem să facem o comparație între București și Paris din acest punct de vedere, care a fost gândit urbanistic mult mai generos. Toate soluțiile pe care le vom adopta în viitor, și eu îmi doresc ca Primăria să aleagă cele mai bune soluții, nu vor reprezenta un miracol. Nu se va putea soluționa problema traficului în București complet NICIODATĂ mai ales că, după ultimele statistici pe care le-am văzut, Bucureștiul deține un record fantastic: sunt o mie de mașini la mia de locuitori„, a declarat Călin Popescu Tăriceanu, la Summitul International „Soluții smart pentru traficul în București”.
Președintele Senatului afirrmă că în celelalte orașe din Europa, densitatea mașinilor la mia de locuitori este mult mai mică.
„Traficul din București mi se pare de nesuportat. Astăzi, dacă trebuie să ajung undeva într-un timp scurt, nu am să folosesc mașina, am să-mi iau scuterul și am să parcurg probabil aceeași distanță într-un timp probabil pe jumătate. Foarte puțină lume își pune următoarea problemă: folosim o mașină de 4-5 locuri, însă circulă o singură persoană, deci volumul mare al mașinilor nu este decât un element suplimentar care contribuie la îngreunarea traficului. De ce nu folosim în oraș mașini mici, care să fie mai ușor de condus, mai ușor de parcat? Traficul ar fi mai suportabil. De ce nu folosim mai multe biciclete și vechiule pe două roți motorizate?”, se întreabă Tăriceanu.
Primăria Generală a Capitalei a transmis marți, că traficul din București s-a agravat, în ultima perioadă, din cauza înmulțirii mașinilor.
„Referitor la declarațiile tendențioase care circulă în spațiul public și care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fluidizare a traficului, precum și lipsa unor proiecte de infrastructură în Capitală, Primăria Municipiului București face următoarele precizări: subliniem faptul că timp de 27 de ani, în Capitala României nu s-au luat măsuri coerente de rezolvare a conflictelor de trafic, situație care s-a agravat an după an atât din cauza lipsei investițiilor, dar și din cauza înmulțirii autovehiculelor de pe arterele”, se arată într-un comunicat, transmis marți de PMB.