Pe 8 septembrie Gândul a lansat campania-eveniment, „VREAU PREȘEDINTE”, în care i-a invitat la o amplă dezbatere în care vocea lor să fie cu adevărat auzită pe toți românii care vor să participe la luarea deciziei, impunerea agendei relevante pentru cetățean și întărirea democrației. Gândul susține că democrația nu există în afara votului liber exprimat, iar o participare la alegeri a cât mai multor cetățeni conferă legitimitate rezultatului scrutinului.
Pentru prima oară în mass media din România, le-am propus românilor care cred că au calitățile neceare pentru a fi un lider pentru țară să se înscrie în cursa simbolică pentru președinție. În urma provocării și a testelor de etapă în competiție, ca challengeri ai candidaților reali au rămas Nicușor Dan, Miroslav Tașcu Stavre, Codru Vrabie, Cristian Enache, Cristian Leață și Dragoș Ureche. Pe parcursul ultimelor luni, aceștia s-au confruntat cu candidații reali în dezbaterile VREAU PREȘEDINTE și au comentat alături de jurnaliștii gândul evenimentele politice.
De asemenea, românii au ales într-un amplu sondaj cele mai importante calități ale președintelui: LIDER, CINSTIT, COMPETENT, ECHILIBRAT și EDUCAT.
Nu ne-am oprit însă aici. Caravana VREAU PREȘEDINTE a străbătut întreaga țară, iar românii și-au transmis mesajul și au arătat ce președinte vor să aibă pentru următorii cinci ani.
De asemenea, v-am invitat să participat la un experiment unic în România, să alegeți „președintele internetului”. Exercițiul la care v-am povocat să luați parte este justificat și de o realitate statistică. În România, există 9.642.427 de utilizatori de internet, peste două treimi, respectiv 6.613.000, în mediul urban unde, la ultimele runde de alegeri prezența a fost inferioară celei din mediul rural, unde rata de penetrare a internetului este puțin peste 30%, respectiv 3.029.427 utilizatori.
Dacă înaintea turului I, urnele vituale au fost deschise o zi, înainintea turului II s-a putut vota timp de 100 de ore, într-un gest simbolic de susținere a românilor din diaspora cărora, pe 2 noiembrie, ușile secțiilor de votare le-au fost închise în față, după 14 ore cât a durat procesul de vot, chiar dacă mii dintre ei așteptau la cozi imense să voteze. De asemenea, a fost un gest simbolic pentru susținerea unui vot corect atât în țară. cât și în străinătate.
Primul vot online organizat în România a avut peste 460.000 de vizitatori unici și aproape 70.000 de voturi unice înregistrate online.
VOTEȘTI, locul de unde mesajul tău a fost transmis mai departe
În cadrul campanie VREAU PREȘEDINTE a fost lansat proiectul VOTEȘTI, în care românii și-au putut face vocea auzită și să-și transmită mesajul mai departe.
VREAU PREȘEDINTE, în cifre
De la lansare, campania a înregistrat pe toate platformele sale aproape1.869.329 de vizitatori unici, 7.361.814 de afișări și 4.512.476 de vizite. De asemenea, mesaj lansate în cadrul campaniei au ajusn la 5.894.558 de utilizatori de internet și la 5.899.955 de utilizator de Facebook.
În social media, postările din cadrul campaniei au strâns peste 3 milioane de LIKE-uri și au fost ditribuite de peste 120.000 de ori. În cadrul VOTEȘTI au fost generate peste 1.000 de afișe.
Pe parcursul campaniei Gândul a înregistrat o creștere de 80% a traficului din diaspora și informațiile au avut peste 1250 de preluări în site-urile românești.
VREAU PREȘEDINTE a înregistrat cel mai bun rezultat pentru un produs de conținut, în două luni de la lansare, 1.869.329 de vizitatori unici, potrivit SATI. De asemenea, Gândul ste lider de consum editorial cu maxim istoric înregistrat de SATI: 3.250.359 de afișări pe zi. Totodată, Gândul este lider de piață pe vizitatori unici, pe rezultatele de trafic România și în segmentul de știri generale. Maximul istoric pentru produs a fost de 759.978 de useri pe zi.