Prima pagină » Știri » Campania Gândul „Why don’t you come over? ” – Peste 100 de materiale în presa internațională

Campania Gândul „Why don’t you come over? ” – Peste 100 de materiale în presa internațională

Campania Gândul
Campania Gândul "Why don't you come over?" a avut un mare impact internațional, atrăgând peste 100 de materiale în presa internațională, în titluri prestigioase din Marea Britania, SUA, Franța, Germania, Irlanda, Spania, Ungaria, Belgia, Brazilia, India, Elveția și Pakistan.

Campania Gândul „Why don’t you come over?” a avut un mare impact internațional, atrăgând peste 100 de materiale în presa internațională, în titluri prestigioase din Marea Britania, SUA, Franța, Germania, Irlanda, Spania, Ungaria, Belgia, Brazilia, India, Elveția și Pakistan.

După ce i-a invitat pe britanici să vină în România, le-a oferit canapele și locuri de muncă, campania „Why don’t you come over?” s-a încheiat cu mesajul românilor către premierul David Cameron, care a fost publicat luni, 11 februarie 2013, în The Guardian.

Demarată de către GMP Advertising și Gândul și continuată cu ajutorul Webstyler, campania „Why don”t you come over?” a pornit ca un răspuns la campania „Nu veniți în Anglia!”, inițiată de The Guardian. În doar două săptămâni, campania „Why don”t you come over?” s-a răspândit în toată lumea și le-a arătat străinilor, dar și românilor, că se poate vorbi și de bine despre români, că ne putem promova prin umor și vești pozitive.

Rezultatele campaniei includ: peste 5.000.000 impresii în presa românească (print, online, radio, TV); peste 100 de materiale în presa internațională; peste 1.500.000 impresii pe Facebook; 49.000 impresii pe Twitter; peste 17.000 impresii pe bloguri și în comentarii; peste 60.000 comentarii în presa românească online; peste 300 de români și-au pus canapelele la dispoziția britanicilor care vor să vină în vizită; 2 britanici și-au depus candidatura pentru locuri de muncă în România.

Campania a avut un mare impact internațional și vizibilitate în titluri prestigioase din Marea Britania, SUA, Franța, Germania, Irlanda, Spania, Ungaria, Belgia, Brazilia, India, Elveția și Pakistan. Au scris ori vorbit despre campania „Why don”t you come over?” Financial Times, Associated Press, BBC News, Huffington Post, Reuters, ZDF, Daily Mirror, The Independent, El Mundo, The World și BBD Lincolnshire. Subiectul a ajuns și în Time, devenind prima campanie românească depre care scrie faimoasa publicație.

„Cred ca am descoperit un lucru important aici: nu poți să faci campanie pozitivă României vorbind doar despre peisaje și tradiții. România trebuie să arate ca e modernă, adaptată la vremuri și inteligentă. Asta am încercat să facem: să le arătăm englezilor că au cu cine sta de vorbă. Cu români fără complexe de inferioritate, care sunt dispuși să folosească umorul pentru a construi înțelegere și dialog!”, declară Claudiu Pândaru, Director editorial Gândul.info.

„Englezii au o vorbă: «We walk the talk». Cu această campanie le-am demonstrat că și noi, românii, credem în acest principiu. I-am invitat aici cu postere, le-am oferit și cazare și locuri de muncă. Totul e pe bune”, spune Mihai Gongu, Creative Director GMP Advertising.

„Ideea de couchsurfing ne-a venit când am vazut reacțiile românilor la primele postere ale campaniei. S-a creat o energie pozitivă și oamenii doreau să se implice. Platforma de couchsurfing le-a oferit ocazia să-și arate ospitalitatea dincolo de vorbe”, afirmă Bogdan Nițu, Genereal Manager Webstyler.

Webstyler s-a alăturat inițiativei GMP Advertising și Gândul și a venit cu ideea unei platforme de „couchsurfing” (www.whydontyoucomeover.co.uk), care să le dovedească britanicilor că românii vorbesc serios când îi invită să vină în vizită. În același website a fost integrat și modulul de joburi, unde britanicii pot candida în continuare pentru o slujbă în România, cu doar un click. Lista de joburi a fost lansată cu ajutorul echipei de la Ziarul Financiar și conține o serie de slujbe bine plătite disponibile în România, pentru care este nevoie de o pregătire superioară. Pe site s-au înregistrat deja candidaturi venite din UK.

Devenită fenomen viral în România, campania a ieșit și în stradă. Mulțumită A&M International, care a susținut campania cu componenta de producție print, și Euromedia, care a oferit pro bono spațiu media, zece dintre vizualurile campaniei au fost amplasate în zone centrale ale Bucureștiului.

Gândul.info este liderul ziarelor online din România – deținut de Mediafax Group, cel mai puternic grup media din țară.

GMP Advertising este una dintre cele mai importante agenții creative independente, făcând echipă cu agenția Webstyler pentru campaniile de publicitate online.

Întreaga campanie a fost finanțată din fonduri private și nu a fost afiliată cu nicio instituție politică sau guvernamentală din România sau din altă parte.

Citește și