Un juriu internațional format din directori de creație din întreaga lume și condus la secțiunea PR de Rafe Ring, CMO al Global Insights Group, a acordat medalia de aur campaniei „Why Don’t You Come Over?”, la AdStars 2013, unul dintre cele mai importante festivaluri de profil din lume. Campania a mai fost selectată pe lista scurtă în același festival la încă trei categorii: Effectiveness, Direct și PSA (Public Service Announcements).
Aurul obținut plasează campania într-o companie selectă de lucrări precum „Bridge of Life” pentru Samsung Life Insurance din Coreea de Sud sau „My blood is red and black” pentru Hemoeba/Esporte Club Victoria din Brazilia, premiate cu multiple trofee prestigioase anul acesta.
Performanța din Asia vine la câteva luni după cele două titluri de Finalist, obținute în cadrul Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate din lume, tot în secțiunea Public Relations.
Mihai Gongu, Director de Creație al GMP: „Mă bucură foarte tare trofeul, dar cel mai important premiu rămâne pentru mine faptul că este prima campanie românească care a avut un articol dedicat în Time Magazine. Mi-ar fi plăcut să primim Grand Prix-ul și cei 10.000 de dolari, pe care să-i investim într-o campanie nouă pentru România.”
„Este un premiu pe care îl merită românii, cei care au înțeles că este timpul să venim cu un răspuns, care au preluat campania începută de GMP și Gândul.info și au transformat-o într-o cauză personală. Sper să îi avem alături în continuare pentru că nu plănuim să ne oprim.” declară Claudiu Pândaru, director editorial gândul.
Ad Stars este unul din festivalurile de publicitate importante la nivel mondial, adunând anul acesta peste 12.000 de înscrieri din 59 de țări. Este singurul festival generalist care premiază câștigătorii premiilor Grand Prix cu cecuri în valoare de 10.000 USD.
An de an, festivalul a reușit să aducă în juriu nume de prestigiu, în 2013 cea mai de seamă personalitate fiind legendarul publicitar francez Jacques Seguela, Vice President & Chief Creative Officer, Havas Worldwide.
Inițiată de GMP Advertising și gândul și continuată cu ajutorul Webstyler, campania „Why Don”t You Come Over?” a pornit ca un răspuns prompt și plin de umor la campania „You won’t like it here!”, plănuită de guvernul britanic. Inițiativa, popularizată de The Guardian, se adresa românilor și bulgarilor, pentru a-i determina pe cetățenii celor două state să nu vină în Marea Britanie începând cu 1 ianuarie 2014 când se vor ridica restricțiile pe piața muncii. În doar două săptămâni, campania s-a răspândit în întreaga lume și a arătat străinilor ca românii pot fi și subiectul unor știri pozitive în media internațională.
Campania a crescut semnificativ numărul de cititori gândul și rata de engagement a paginii Facebook/gândul, dar mult mai important, a devenit peste noapte una din cele mai importate campanii de imagine pentru România. Sute de publicații din întreaga lume, inclusiv cele mai prestigioase titluri americane și europene precum Time Magazine, Boston.com, Financial Times, The Economist, The Independent, El Mundo, Le Figaro, El Pais, Der Spiegel, The Huffington Post, agenții de presă ca Reuters și Associated Press și posturi TV și radio cum ar fi BBC, Channel 4, Arte și ZDF au menționat gratuit campania.
Parlamentarul laburist Keith Vaz, șeful comisiei pe probleme de imigrație din Parlamentul Britanic a menționat campania în Parlamentul Regatului Unit și a venit să discute cu autoritățile române. Jurnaliștii de la Daily Mirror au venit în România și au mărturisit în articolele lor că toate mesajele gândul despre România sunt cât se poate de adevărate.