Campania Gândul „Why don’t you come over”, premiată la două categorii la Gala Premiilor Effie 2014
„Acest premiu este o apreciere nu doar pentru cei care au muncit la campania ‘Why don’t you come over?’, ci mai ales pentru toți cei care au susținut-o și s-au asigurat că mesajul ei se aude dincolo de granițele României și chiar ale Europei. ‘Why don’t you come over?’ nu s-a încheiat, însă. Vom folosi această campanie de fiecare dată când imaginea românilor și a României va fi terfelită. ‘Why don’t you come over?’ a demonstrat că are puterea unei arme extrem de eficiente împotriva discriminării și stereotipurilor despre români”, a comentat Claudiu Pândaru, director editorial al ziarului gândul.info.
„Mă bucur că am câștigat Gold la Effie, în anul în care tema este creșterea economică. Cred că o imagine mai bună pentru România va crea premizele unei creșteri economice. Ne onorează recunoașterea industriei pentru rezultatele campaniei ‘Why Don”t You Come Over?’. Practic, vorbim de rezultate pe două planuri: odată, creșterea readership-ului cu 30% pentru Gândul și pe de altă parte, imaginea României, care a primit coverage pozitiv în valoare de 2 milioane de Euro, în timp ce guvernul britanic a anulat campania împotriva imigranților români”, a spus Andreea Nemens, director executiv GMP Advertising.
În cadrul evenimentului, au fost acordate premii la 16 categorii, precum și premii pentru 11 categorii speciale, juriul având ca principale criterii eficacitatea, finalitatea și succesul campaniilor înscrise.
Inițiativa „Why don’t you come over?” a pornit în luna februarie 2013, ca răspuns la acțiunea inițiată de cotidianul britanic „The Guardian„, de descurajare a emigranților români și bulgari de a veni să lucreze în Regatul Unit. Campania a pornit cu afișe prin care, într-o manieră amuzantă și ușor ironică, se descriau avantajele pe care le prezintă România, în raport cu Marea Britanie, britanicii fiind, astfel, invitați să vină în România.
Afișele s-au viralizat rapid pe rețelele sociale, iar campania a fost preluată de nenumărate publicații și site-uri din toată lumea. Cel mai popular afiș a fost cel prin care frumusețe româncelor era comparată cu cea a Ducesei de Cambridge și a surorii acesteia, acestea două bucurându-se de o imensă apreciere și popularitate în rândul britanicilor.
Următoarea etapă a campaniei a adus invitația concretă adresată britanicilor de a găsi o „canapea” oferită de români pentru a petrece câteva zile în România și a se convinge singuri de adevarul mesajelor din afișe. În plus, pe site-ul www.whydontyoucomeover.co.uk, a fost adăugată o secțiune specială unde angajatorii români puteau oferi joburi britanicilor.
Campania a generat în perioada respectivă (28 ianuarie – 6 februarie 2013) de 9 ori mai mulți cititori pe site-ul www.gandul.info, o rată de distribuire în social media de peste 7 ori mai mare, prin cele 2428 de afișe create de către utilizatorii aplicației Facebook, fiind preluată în publicații internaționale precum Der Spiegel, El Pais, El Mundo, Le Figaro, Boston.com or Washington Post, Financial Times, The Economist and The Independent, Time Magazine, The Daily Mirror, Channel 4 și BBC News, apariții ce au determinat o valoare de media estimată de 2 milioane de euro.
Why Don”t You Come Over este cea mai premiată campanie românească, aceasta obținând numeroase premii la Golden Drum 2013, Cannes Lions 2013, Eurobest 2013, European Excellence Awards 2013, ADC Awards 2013, PR Awards 2013, Gala Internetics, Golden Hammer și AdStars.
Gândul.info – cel mai dinamic produs jurnalistic din România – reflectă actualitatea socială, politică și economică prin unghiuri de abordare jurnalistică originale și informații exclusive. Articolele despre evenimente de impact sunt completate de materiale de lifestyle, reportaje și comentarii semnate de jurnaliști de prestigiu, pentru a oferi o cheie de lectură a prezentului celor peste 3 milioane de vizitatori unici pe lună ai site-ului www.gandul.info și zecilor de mii de useri care citesc gândul.info pe iPad sau pe mobil. Gândul a fost lansat în 2005 sub conducerea jurnalistică a lui Cristian Tudor Popescu. În prezent, gândul.info distribuie conținutul prin cele mai moderne platforme și își ține cititorii conectați la actualitate prin reacții rapide la breaking news, dosare speciale de eveniment, live text și video.
Mediafax Group este o companie construită în jurul conținutului și reunește cele mai multe branduri-lideri de piață din presa românească. Brandurile Mediafax Group sunt: BUSINESS: ZIARUL FINANCIAR, www.zf.ro, zf.corporate.ro, BUSINESS Magazin, www.businessmagazin.ro; SPORT&SPECIAL INTEREST: ProSport, www.prosport.ro, www.liga2.ro, PROMotor, www.promotor.ro, www.go4it.ro, www.descopera.ro, www.gq.ro; Playboy, www.playboy.ro: GENERAL: Mediafax Mass-Media News, www.mediafax.ro, www.gandul.info; Mediafax Foto, Mediafax Monitorizare, Mediafax Mobile; WOMEN&ENTERTAINMENT: PRO TV Magazin, www.protvmagazin.ro, Ce se întâmplă, doctore?, www.csid.ro , The One, www.one.ro, www.apropo.ro, www.showbiz.ro,GLAMOUR, www.glamourmagazine.ro.
EFFIE Awards este un festival internațional sub licență EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing și comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și implementat de The Institute.