Când se va deschide noul pod rutier peste Canalul Dunăre – Marea Neagră
Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA, lucrările de montaj al aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie, „în prezent fiind îndeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Tot din 19 octombrie va fi deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri.
Noul pod care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi – care face legătura cu DN 39 Constanța – Mangalia, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiție finanțată prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.
Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițănd circulația pe patru benzi.
Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Valoarea totală a contractului de finanțare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanța” a fost de 191.797.112 lei. Din acest proiect face parte și obiectivul „Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră și joncțiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord.
Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.
Lucrările au început în luna iulie a anului 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an de la data programată din cauza contestațiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor și a selectării consultantului.