Când se va putea circula din nou pe tronsonul Cernavodă-Medgidia de pe AUTOSTRADA SOARELUI
Sectorul de autostradă Cernavodă-Medgidia va fi deschis circulației pe data de 20 iulie, în regim de drum național, a declarat luni ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, aflat în vizită de lucru pe șantierul Autostrăzii Soarelui.
În ceea ce privește tronsonul Medgidia-Constanța, inclusiv Centura Constanța, acesta va fi deschis în regim de autostradă tot din data de 20 iulie.
„Pe 20 iulie, pe sectorul Medgidia – Cernavodă se dă drumul în regim de drum național, cu indicatoare de drum național, cu restricțiile de circulație de drum național, cu elementele de siguranță de drum național, tocmai pentru a facilita accesul turiștilor la mare. Sectorul de la Medgidia la Constanța, inclusiv Centura Constanța, va fi deschis în regim de autostradă, cu toate semnalizările, cu toate elementele de circulație în regim de autostradă”, a declarat ministrul Silaghi.
Pe tronsonul Cernavodă-Medgidia viteza va fi restricționată la 80 km/h iar circulația se va face pe o bandă pe sens. În ceea ce privește sectorul Medgidia – Constanța viteza va fi de 130 km/h.
„Nu avem spații de servire (de la Medgidia la Constanța – n.r.), dar considerăm că este foarte util să asigurăm accesul turiștilor la mare. Suntem mulțumiți de cum lucrează constructorul. Se lucrează bine pe două tronsoane”, a precizat ministrul transporturilor.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzașu, a arătat că pe sectorul critic al Autostrăzii Soarelui, de la Cernavodă până la Constanța, gradul de realizare a lucărilor pe sectorul ca va fi deschis în regim de drum național este de 85%. ‘Pe celelalte sectoare nu avem puncte critice’, a precizat Buzașu.
Acesta a subliniat că există o singură problemă la Ovidiu, pe Centura ocolitoare a Municipiului Constanța, unde trebuie relocată o conductă de gaze aparținând Transgaz. ‘În rest, constructorul este în grafic. Dacă rezolvăm și conducta de la Ovidiu, vom avea și Centura ocolitoare a Municipiului Constanța în regim de autostradă tot din 20 iulie”, a precizat Buzașu.
Ministerul Transporturilor anunța, în martie, că la 30 iunie se va circula pe tronsonul Constanța-Medgidia, pe două benzi, iar pe tronsonul Medgidia-Cernavodă pe o bandă, ca și pe centura ocolitoare a municipiului Constanța.
Tronsonul Murfatlar-Constanța al autostrăzii A2 a fost inaugurat la sfârșitul lunii iulie 2011, când traficul rutier se putea desfășura pe un singur fir, peste două luni terminându-se lucrările de construire și pe celălalt sens de mers.
Lucrările la tronsonul Medgidia – Cernavodă au fost întârziate după ce contractul inițial cu societatea constructoare, Colas, a fost reziliat la începutul anului. MTI a organizat în 2011 o nouă licitație, câștigată de consorțiul Astaldi SPA – Max Boegl. Cu toate că termenul de predare este ianuarie 2013, potrivit ministrului, după calculele constructorului, acesta va fi devansat.
Ovidiu Silaghi a mai precizat că datoria actuală a CNADNR către constructor este de 270 milioane lei cu TVA inclus.
„Deci noi suntem oarecum în culpă și ne vom strădui să le achităm aceste 270 milioane lei”, a precizat Ovidiu Silaghi.
Prețurile pe kilometru pentru tronsoanele de autostradă menționate sunt: pentru Cernavodă – Medgidia, cu o lungime de 20,4 km, 498 milioane lei fără TVA, Medgidia – Constanța – 30,82 km – 596 milioane lei fără TVA și pentru varianta de ocolire a Municipiului Constanța – 21,8 km – 438 milioane lei fără TVA.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, verifică luni stadiul lucrărilor la tronsoanele Cernavodă – Medgidia și Medgidia – Constanța ale Autostrăzii București – Constanța.