Prima pagină » Știri » Când se va putea circula pe bulevardul Buzești-Berzei-Uranus, „adevărata coloană vertebrală” a Bucureștiului. GALERIE FOTO

Când se va putea circula pe bulevardul Buzești-Berzei-Uranus, „adevărata coloană vertebrală” a Bucureștiului. GALERIE FOTO

Bucureștenii vor putea circula fără nicio problemă de la Piața Victoriei până la Vasile Pârvan fătă nicio problemă cel târziu la finalul lunii iulie, spun autoritățile de la București care spun că între cele două artere de circulație va exista o parte a Bulevardului Buzești-Berzei-Uranus.

Bucureștenii vor putea circula fără nicio problemă de la Piața Victoriei până la Vasile Pârvan cel târziu la finalul lunii iulie, spun autoritățile de la București care arată că între cele două artere de circulație va exista o parte a Bulevardului Buzești-Berzei-Uranus.

Primarul Sorin Oprescu a mers joi în vizită de lucru să fie sigur că lucrările se află  în termenele agreate. Lucrările la Bulevardul Uranus au fost deblocate după ce la finalul lunii martie Primăria Capitalei a demontat Hala Matache pe terenul căreia va trece noua arteră de circulație.

„S-a conturat intersecția cu Mircea Vulcănescu – Berzei. Încercăm să-l terminăm în iulie, dar nu vreau să-i dăm drumul oricum, vrem să aranjăm între timp și calcanele clădirilor, care sunt foarte urâte. Important este că, din bulevardul pe care-l cunoașteți, apare acest nou bulevard”, a declarat  primarul general al Capitalei.

Bulevardul Buzești-Berzei-Uranus este un bulevard cu câte două benzi pe sens și banda pentru bicicliști, cu trotuare cu o lățime cuprinsă între trei și cinci metri și linie de tramvai pe zona mediană, reprezentând o alternativă pentru ruta bulevardelor Lascar Catargiu – Magheru – Dimitrie Cantemir, dublata de Calea Victoriei.

Mediafax Foto// Răzvan Lupicaâ

Mediafax Foto/ Răzvan Lupica

„Sper ca în cel mai scurt timp să reușim să redăm circulației un nou bulevard, adevarata coloana vertebrala a circulatiei din Centrul Bucurestiului, ce va funcționa ca alternativă pentru Calea Victoriei și ruta b-dul Lascar Catargiu, b-dul Magheru și b-dul Dimitrie Cantemir. În acest moment, se lucrează la ultimul tronson al primei etape a bulevardului care leaga Piața Victoriei de str. Vasile Pârvan. Acum sunt aproape finalizate lucrările la rețelele edilitare și se mai lucrează la carosabil și la calea de rulare a tramvaiului” , a mai spus Sorin Oprescu.

Numai ploaia mai poate întârzia lucrările

Directorul de la Departamentul de Infrastructură spune că numai ploaia mai poate întârzia lucrările.

„În momentul de față singurul lucru care mai poate influența lucrările este vremea ținând cont că în ultima vreme a ploua destul de mult. Urmărim cu mare atenție fazele determinante, gradul de compactare al pâmântului, modul de așternere a astfaltului. Urmează să fie gata la sfârșitul lunii iulie”, a spus Mădălin Dumitru, directorul general al departamentului de infrastructură din Primăria Capitalei.

Directorul a mai spus că sunt gata mai multe tronsoane din viitorul Bulevard Uranus, care deja sunt date în folosință: cel din Piața Victoriei până la Occidentului, de la Vasile Pârvan până la Știrbei  Vodă, Piața Virgiliu.

Costurile întregii lucrării sunt prevăzute în bugetul Primăriei Capitalei. Potrivit proiectului de la Primăria Capitalei întregul bulevard Uranus costă 130.698.000 de lei fără TVA.

Edilii spun că noul bulevard va fi de fapt „coloana vertebrală a circulației din Centrul Bucureștiului”, și va funcționa ca alternativa pentru Calea Victoriei și ruta Bdul Lascar Catargiu, b-dul Magheru și Bdul Dimitrie Cantemir.

După ce va fi gata, noua arteră va permite traversarea Bucureștiului de la nord la sud, pe traseul Piața Victoriei – Piața Coșbuc în maximum 20 minute.

Bulevardul va decongestiona și fluidiza traficul în toata zona centrală, în principal în zonele Gara de Nord, Piața Victoriei, Piața Virgiliu, Str. Dinicu Golescu, Str. Știrbei Vodă, Str. Vasile Pârvan, Str. Hasdeu, Str. Uranus, zona Parlamentului, strada 13 septembrie – arealul hotelului Marriott.

Pentru faza doua a arterei, constructorii trebuie să obțină acordul Legislativului pentru a trece pe sub Palatul Parlamentului. Această etapă va conține un tunel subteran între clădirea Parlamentului și viitoarea Catedrală a Neamului, tunel ce va începe din strada Izvor cu ieșite pe strada Uranus, imediat după subtraversarea Bd-ului 13 Septembrie.

Întrebat dacă a obținut acordul Parlamentului pentru săparea tuneluilui, primarul Sorin Oprescu a spus că va face toate demersurile. „Cu domnul Zgonea nu poate să fie niciodată previzibil. Sigur vom explica despre ce este vorba a zecea mia oară și poate până la urmă explicăm că este calea cea dreaptă și la propriu, și la figurat pentru a nu deranja nici curtea Parlamentului, nici Catedrala Neamului„, spus Sorin Oprescu.

În prezent este în lucru tronsonul III al bulevardului: Mircea Vulcănescu- Calea Griviței.

Proiectul are trei etape, prima vizând tronsonul dintre Piața Victoriei – Vasile Pârvan, a doua, Vasile Pârvan – Piața George Coșbuc, iar a treia, Piața George Coșbuc – Gara Progresul.

Prima etapa a lucrărilor este împărțită în șase tronsoane, dintre care cinci sunt finalizate: tronsonul I de la Piața Victoriei până la strada Occidentului, tronsonul II de la strada Occidentului până la Calea Griviței, tronsonul IV de la Mircea Vulcănescu la Bulevardul Dinicu Golescu, continuat cu tronsonul V de la Bulevardul Dinicu Golescu până la Calea Plevnei, dar și tronsonul VI de la Mircea Vulcănescu la Bulevardul Gării de Nord.

Primăria Capitalei a început la finalul lunii martie lucrările de demolare a Halei Matache pentru a face loc magistralei rutiere Buzești-Berzei. Hala Matache va fi  reconstruită în apropierea amplasamentului inițial.

Sursa Foto: Gândul

 

 

Citește și