Potrivit Primăriei Capitalei, până în acest moment au fost depuse la Primăria Capitalei 63 de cereri de autorizare a amplasării teraselor sezoniere pentru zona Centrului Istoric și alte zone protejate, iar dintre acestea 40 de dosare sunt încă în analiză, 15 sunt finalizate, iar pentru opt s-au emis deja avizele de amplasare.
Pentru a obține avizul de amplasare a teraselor sezoniere, agenții economici trebuie să depună la Direcția de Urbanism din cadrul PMB mai multe documente care să conțină în mod obligatoriu autorizația de funcționare emisă de primăria de sector, precizează Primăria Generală.
Regulamentul privind organizarea și funcționarea teraselor din Centrul Istoric stabilește o serie de reguli de bază privind activitățile de alimentație publică ce se desfășoară pe o perioadă determinată pe terasele amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului București.
Regulamentul prevede de asemenea norme clare în ceea ce privește suprafețele teraselor, tipul de mobilier, siguranța cetățenilor, precum și obligația agenților economici de a asigura condițiile privind stabilitatea și siguranța imobilelor în dreptul cărora se amenajează terasele.