Când va ajunge metroul până la Otopeni. Noul termen al ministrului Transporturilor
Ministrul Transporturilor a făcut aceste afirmații, miercuri, după ședința Guvernului, după ce a fost întrebat de mass-media dacă Bucureștiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel încât România să îndeplinească cerințele necesare găzduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, în 2020, iar el a negat această posibilitate.
„Așa cum arată programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata în 2021”, a spus Dan Costescu.
În acest context, ministrul a anunțat că a fost găsită o altă variantă, respectiv o cale feroviară care va lega Gara de Nord de zona în care este situat Aeroportul Otopeni.
„După analizările și reformularea acestui proiect, în calea ferată s-a găsit o variantă pentru a lansa o legătură feroviară cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparațiile, pe costurile Companiei de Infrastructură, pentru ieșirea din București și se va repara podul de la Mogoșoaia, nu se va mai ocoli până la Chitila și se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiție, fără costuri foarte mari”, a spus Costescu.
Potrivit ministrului, după repararea căii de rulare, legătura va funcționa zilnic, iar distanța va fi parcursă în 23 de minute, și nu în 48 de minute cât se face în prezent.
„La data campionatului există varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice vârf de călători venit dinspre aeroport către Gara de Nord”, a spus ministrul.
Întrebat de jurnaliști dacă UEFA va accepta această variantă de transport, ministrul a subliniat că aceasta are alte atribuții.
„Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porții, a terenului. Cu ce ne deplasăm noi, suporterii, acolo e problema noastră(…) Glumim că suntem suporteri, dar cu toată seriozitatea, ei pun restricția la numărul de călători pe oră/sens”, a afirmat Dan Costescu.
Jurnaliștii l-au mai întrebat pe ministrul dacă nu este departe stația de oprire a trenurilor în raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat că este o distanță de 1,5 kilometri care va fi acoperită cu autobuze care vor fi puse la dispoziția călătorilor de CFR, serviciu regăsit în costul biletului de tren.
Ministrul nu a exclus varianta ca până în 2020 calea ferată să se poată extinde până în stația comună cu metroul și le-a sugerat jurnaliștilor să facă „o excursie comună” ca să vadă gara liniei feroviare care, în opinia sa, deși se află la 1,5 km distanță de aeroport și autobuzele vor lăsa călătorii la un sens giratoriu, este stație pentru Aeroportul Otopeni.