Primarul din Timișoara, Nicolae Robu, susține că tehnologia folosită va fi una mai ieftină decât în cazul liniilor de metrou obișnuite, precum cele din Capitală.
Deși inițial ideea edilului timișorean, de a tranforma municipiul de pe Bega în al doilea oraș din România cu metrou, părea o idee fără șanse de a fi aplicată, Consiliul Local Timișoara a aprobat studiul de predezabilitate al proiectului, scrie B365.
Șeful Primăriei Timișoara mai spune că proiectul are o viziune pe termen lung, acesta fiind și motivul pentru care se investește în lărgirea unor subpasaje de cale ferată deja existente, arată Adevărul.
Potrivit, însă, studiului aprobat de consilierii locali din Timișoara, până la 10 kilometri de linie ferată care traversează Timișoara ar trebui introduși în pământ, pe acest traseu amenajându-se trei stații care să permită, pe lângă transportul feroviar între localități sau regiuni și un transport urban. „Este important că se eliberează la suprafață aproape de centrul istoric, ceea ce rar poți avea ocazia într-un oraș cu istorie, o suprafață cu o lungime între opt și 10 kilometri și o lățime de 60 de metri unde se poate amenaja un bulevard cum nu prea există în orașele cu istorie, fără să demolezi nimic”, a spus primarul Nicolae Robu.
Nicolae Robu a mai declarat că, potrivit specialiștilor care realizează studiul, introducerea liniilor de tren din Timișoara de la suprafață, în subteran se poate face prin săpături pe verticală, fără a fi nevoie de „cârtițele” care sapă, în mod, normal la metrouri. Costurile de execuție vor fi, astfel, mai mici.
Municipalitatea din Timișoara va apela la implicarea Guvernului, iar fondurile necesare construcției trebuie să vină de la Uniunea Europeană.
Primarul Timișoarei, Nicolae Roibu, a declarat, în 2014, că a decis realizarea unei linii de metrou în orașul pe care îl conduce, pentru a schimba aspectul municipiului și a facilita transportul rapid.
Linia de metrou va porni de la Gara de Nord, va ajunge la Gara de Est și se va termina la Aeroportul Internațional Timișoara.