„Pentru 2018 se estimează elaborarea studiului de fezabilitate pentru stabilirea soluției finale de realizarea a legăturii feroviare Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă și lansarea licitației pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor. Pentru perioada 2019-2020 se estimează proiectarea și execuția lucrărilor pentru realizarea acestei legături feroviare”, menționează CFR SA.
„Termenul de realizare a lucrărilor se va determina în urma elaborării studiului de fezabilitate, în conformitate cu legislația specifică. În ceea ce privește termenele estimate, trebuie avute în vedere termenele impuse legal pentru fiecare etapă a proiectului”, se menționează în documentul citat.
CFR SA precizează că a calculat aceste termene fără a lua în considerare eventualele contestatii ale ofertanților. „După transmiterea documentației la ANAP (n.n.- Agenția Națională pentru Achiziții Publice), este necesară o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare pentru validare. În ipoteza în care nu se respinge documentația și nu se solicită clarificări/completări de către ANAP, de la publicarea anuntului pe SEAP și până la atribuirea contractului sunt necesare minimum 3 luni pentru perioada de clarificări, analiza ofertelor, notificarea ofertanților și semnarea contractului, conform termenelor menționate în legislația specifică”.
Ulterior, după aprobarea studiului de fezabilitate prin Hotărâre de Guvern, urmează o altă licitație pentru achiziția proiecului tehnic și a execuției, de circa 3 luni. „Durata contractului pentru lucrări de proiectare și execuție a fost estimată la 18 luni, însă aceasta poate fi modificată, în funcție de rezultatele studiului de fezabilitate”, precizează CFR SA.
Procedura de licitație a fost lansată în luna septembrie 2016, cu deschidere oferte în luna decembrie 2016, însă, deoarece nu s-a prezentat niciun ofertant, procedura a fost anulată. „În anul 2017, CFR SA a fost nevoită să refacă documentatia de licitație pentru acest proiect, în conformitate cu noile prevederi legislative în domeniul achizițiilor publice (Legea 99/2016 și HG nr.907/2016), precum și conform recomandărilor reprezentanților ANAP”, menționează compania. Iar în prezent „se așteaptă validarea de către ANAP pentru procedura de licitație privind revizuirea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni” și „ulterior acestei validări va urma lansarea procedurii pe SEAP”.
Potrivit CFR SA, modernizarea Liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București Otopeni este înclusă în Master Planul General de Transport și în lista de proiecte finanțate din POIM 2014-2020. Valoarea estimată a obiectivului de investiții prevăzută în Master Planul General de Transport este de 97,15 milioane de euro, fără TVA.