Ion Dedu, directorul Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a declarat pentru gândul că lucrările la pasajul de la Piața Sudului sunt în termen. „S-au realizat cam 40 % din pereții mulați de pe rampa de ieșire spre Nițu Vasile și s-au început pereții mulați de pe rampa rampa Văcărești dinspre Nițu Vasile înspre Văcărești. Pereții mulați încă nu se văd, ei vor fi vizibili când se face excavația”, a spus directorul.
Ion Dedu arată că Pasajul de la Piața Sudului face parte din inelul principal de circulație, adică începe de la Pasajul Basarab, continuă cu Bulevardul Nicolae Titulescu-Iancu de Hunedoara-Șos Stefan Cel Mare-Bulevardul Mihai Bravu-Calea Văcărești-Șoseaua Olteniței-Șoseaua Viilor- Strada Panduri- Intersecția Trafic Greu. Inelul principal de circulație se încheie cu Șoseaua Grozăvești și cu Pasajul Basarab.
„Strategia municipalității este să dirijăm circulația către inelul principal și viitorul inel median pe care-l avem în lucru. Pe la Piața Sudului circulă zilnic cam 80.000 de vehicule zilnic. Șoferii stăteau în trafic 6-7 minute, după terminarea pasajului vor sta mult mai puțin”, a mai spus Ion Dedu.
Proiectul pasajului de la Piața Sudului presupune realizarea unui pasaj subteran rutier, care va face legătura dintre Calea Văcărești și strada Nițu Vasile, dar și amenajarea a patru pasaje pietonale de-a lungul pasajului rutier și către stațiile de tramvai. Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei proiectul costă 32 de milionae de euro din fonduri europene.
În prezent, cine trece zilnic prin Piața Sudului e nevoit să ocolească pentru a avea acces la mijloacele de transport în comun. Cu toate că autoritățile îi asigură că totul va fi gata în decembrie 2015, bucureștenii care locuiesc sau muncesc în zonă sunt sceptici cu privire la acest lucru, cu toate că spun că pasajul va fi util.
Ce spun bucureștenii care stau în zonă
„Părerea despre pasaj e bună, numai că depinde când termină”, spune Maria Stanca, care face fizioterapie în zona Piața Sudului.
„E un impediment pentru unii dintre locuitori din București, dar eu zic că e un lucru bun pentru că, în continuare, circulația se va desfășura cu mai multă fluență. M-am bucurat, pentru că eu stau pe Olteniței și aici, în momentul în care vin în direcția asta cu mașina, îmi este greu”, ne-a spus Mircea Stroe.
Pentru bucureștenii care vând produse în Piața Sudului, lucrările la pasaj nu fac decât să încetinească vânzările. „Vin mai puțin oameni. Și așa ne omorâseră cu supermarketurile, dar acum vin mai puțini oameni. Eu care sunt în piață e mai greu”, a spus Andrei Stere, unul dintre producătorii din Piața Sudului.
Cum va arăta Pasajul de la Piața Sudului
Datele tehnice din proiect arată că pasajul subteran de la Piața Sudului se va realiza pe direcția Calea Văcărești – Str. Nițu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești vor fi 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile va avea 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri.
De asemenea rampa spre Nițu Vasile va fi o rampă unică cu câte două benzi de circulație pe sens, iar rampa spre Calea Văcărești va fi formată din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulație, fiecare având câte două benzi.
Autoritățile spun că vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului și trotuarelor în intersecția dintre Calea Văcăresti, Șoseaua Olteniței și Strada Nițu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulație, precum și realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcărești, cât și pe strada Nițu Vasile.