Pasajul pietonal subteran este construit de Unirea Shopping Center SA și face legătura cu stația de metrou Piața Unirii 2. Cheltuielile pentru realizarea acestui pasaj sunt suportate de centrul comercial.
Potrivit Metrorex, pasajul ar trebui să fie gata la finele acestui an, însă termenul nu este fix. „Execuția pasajului pietonal subteran între accesul stației de metrou Piața Unirii 2 și magazinul Unirea Shopping Center SA se realizează de firma de construcții SC Foretis Inject SRL, sub directa îndrumare a Proiectantului SC Metroul SA. Lucrările de realizare a pasajului au început la 23.01.2015. Acestea se desfășoară etapizat până la începutul lunii decembrie 2015, iar termenele pot fi modificate în funcție problemele apărute după decopertarea finisajelor vechi”, a declarat Cătălin Homor, directorul general al Metrorex, potrivit B365.ro.
„Lucrările efectuate vor îmbunătăți semnificativ nivelul de acces în zonă, costurile fiind suportate de Centrul Comercial Unirea Shopping Center SA”, a mai spus Cătălin Homor.
Până la finalizarea lucrărilor, Metrorex le recomandă călătorilor să utilizeze scarile rulante de la acest acces sau celelalte căi de acces în Piața Unirii 2.
Metrorex a anunțat la începutul anului că, din data de 21 ianuarie 2015, s-a închis partial accesul în metrou la statia Piata Unirii 2, scara fixă spre magazinul Unirea Shopping Center, în vederea executarii lucrarilor la pasajul pietonal între stația de metrou Piața Unirii 2 și magazinul Unirea Shopping Center.
Tot atunci se preciza că durata estimată a lucrărilor la pasajul pietonal este de cinci luni, însă termenul a fost cu mult depășit.
Pasajul pietonal de la Piața Unirii 2 era în plan încă de la finele lui 2012. Reprezentanții centrului comercial controlat de familia Adamescu anunțau atunci că Unirea Shopping Center va fi legat începând din 2013 de cea mai tranzitată stație de metrou – Piața Unirii – printr-un tunel subteran direct în care vor fi amenajate noi magazine, sub forma unei galerii comerciale de 1.500 de metri pătrați.
Reprezentanții centrului comercial apreciau atunci că această investiție, estimată la un milion de euro, va genera o creștere a numărului de vizitatori din proiectul Unirea cu cel puțin 20%, în contextul în care circa 40.000 de oameni trec zilnic prin cele două stații de la Piața Unirii, potrivit zf.ro.