Prima pagină » Știri » Card unic de transport CFR-RATB-METROREX în București. Anunțul Gabrielei Firea

Card unic de transport CFR-RATB-METROREX în București. Anunțul Gabrielei Firea

Card unic de transport CFR-RATB-METROREX în București. Anunțul Gabrielei Firea
Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, joi, că din această toamnă va funcționa un bilet unic de transport public, ce va putea fi folosit pentru a circula cu autobuzul, metroul și chiar trenul.

„Împreună cu Metrorex și CFR, vom implementa, începând din această toamnă programul tichetului unic de transport. Acest bilet unic va putea să se adreseze atât companiilor de stat, RATB, Metrorex, CFR, dar și societăților care au fost create de către UAT-uri, precum și firmelor private. Astfel, un locuitor din București sau Ilfov poate folosi același bilet și pentru călătoria cu un autobuz RATB sau cu metroul, dar și cu microbuzele care asigura transportul pe traseele din București către localitățile din județul Ilfov, neacoperite de autobuzele RATB” a declarat Gabriela Firea.

Anunțul a fost făcut în cadrul semnării actului de constituire a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov. Acest document, semnat de Gabriela Firea și cei 40 de primari ai localităților din județul Ilfov, reprezintă un parteneriat prin care transportul public din Capitală se va extinde către aceste zone.

„Este un moment pe care eu l-aș cataloga fără să exagerez, unul istoric, pentru că de 11 ani avem o legislație care privește transportul intercomunitar, avem, de asemenea, de 10 ani regulamente europene, dar abia astăzi putem constitui o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară pentru transportul public în regiunea București-Ilfov. Am început deja achiziționarea în contextul dezvoltării transportului public în comun, a 400 de autobuze noi Euro 6, precum și a 100 de autobuze electrice”, a mai spus Primarul General al Capitalei.

În plus, Ministerul Transporturilor ar urma să finalizeze linia feroviară care face înconjurul Bucureștiului, iar după ce aceasta va deveni funcțională, cei care vor dori să ajungă din nordul în sudul Capitalei, de exemplu, vor putea lua trenul. Iar taxarea se va face similar cu modul în care sunt în prezent taxați călătorii care circulă cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul în Capitală.

„Sunt convins că prin crearea acestei asocieri vom dezvolta un serviciu public pentru cetățeni astfel încât distanțele care ni se par mari astăzi să devină mici și confortabile. Să dea Dumnezeu să fie bine. Mai avem o problemă pe care trebuie să o gândim și să o rezolvăm rapid, și anume gestionarea integrată a deșeurilor”, a declarat președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache.

Gabriela Firea a precizat că prin crearea acestui sistem unic de transport public București-Ilfov nu se dorește eliminarea operatorilor privați care efectuează curse în regim maxi-taxi, deoarece aceștia ar putea desfășura curse pe rutele neacoperite de RATB. Singură condiție va fi că aceste companii private să fie licențiate și să semneze un parteneriat cu autoritățile locale în vederea integrării acestora în sistemul unic integrat de transport public.

„În afară de delegarea directă a serviciilor de transport public, și companiile private vor putea, pe traseele neacoperite de RATB, să liciteze pentru a acoperi aceste curse. Cred că este un bun început pentru societățile private pentru că vor intra în legalitate și în permisiunea de a acoperi aceste trasee”, a explicat Gabriela Firea.

Autor

Citește și