La Prefectura Bihor a avut loc, luni, semnarea contractului de execuție a tronsonului de autostradă cuprins între Borș și Suplacu de Barcău, documentul fiind semnat de către reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și ai consorțiului de firme câștigătoare, respectiv Corsan SA – Corvian Construccion SA, SC Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL și SC Via Design SRL, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat că în urma licitației de atribuire a contractului a rezultat un preț mediu de aproximativ 2,6 milioane de euro pe kilometru, față de 4,33 milioane de euro cât s-ar fi plătit către Bechtel.
„Pentru ceea ce mai avea de executat (compania Bechtel – n.r.), adică ce va executa consorțiul, prețul era undeva la 4,33 milioane de euro, preț care nu includea spații de servicii și alte elemente esențiale de autostradă. În urma licitației, s-a ajuns la un preț de aproximativ 2,6 milioane euro pe kilometru, în care sunt incluse și spațiile pentru servicii”, a declarat Neaga.
Contractul a fost semnat pentru suma de 701 milioane de lei fără TVA, adică 158,7 milioane de euro, iar lucrările ar urma să înceapă în aproximativ o lună și jumătate.
Neaga a adăugat că tronsonul va avea trei noduri și se evaluează posibilitatea ca un nod al autostrăzii să fie unit cu centura rutieră a municipiului Oradea.
CNADNR a atribuit, în 31 martie, asocierii formate din Corsan SA – Corviam Construccion SA (Spania), Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL și Via Design SRL contractul pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de kilometri Suplacu de Barcău – Borș, construit în proporție de 50% de americanii de la Bechtel.
Valoarea ofertei câștigătoare a contractului de proiectare și execuție pentru finalizarea autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450), este de 701 milioane lei, fără TVA, potrivit unui comunicat al CNADNR de la acea vreme.
Durata estimată a lucrărilor este de doi ani, la care se adaugă o perioadă de garanție de 30 luni.
Lucrările la acest tronson au început în 2007.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări și a fost reziliat în mai 2013.