Prima pagină » Știri » Care sunt cei mai doriți angajatori ai românilor în 2013

Care sunt cei mai doriți angajatori ai românilor în 2013

Companiile Oracle, Google, Microsoft, Continental, OMV Petrom, IBM, BCR, Orange, P&G sau Coca-Cola sunt companiile în care românii își doresc să lucreze pentru că oferă pachete salariale mari, au reputație bună în piață și le oferă acces la programe de instruire, potrivit studiului „Cei mai doriți angajatori în 2013" realizat de firma de consultanță în resurse umane Catalyst Solutions.

Companiile Oracle, Google, Microsoft, Continental, OMV Petrom, IBM, BCR, Orange, P&G sau Coca-Cola sunt companiile în care românii își doresc să lucreze pentru că oferă pachete salariale mari, au reputație bună în piață și le oferă acces la programe de instruire, potrivit studiului „Cei mai doriți angajatori în 2013″ realizat de firma de consultanță în resurse umane Catalyst Solutions.

Companiile Oracle, Google, Microsoft, Continental, OMV Petrom, IBM, BCR, Orange, P&G sau Coca-Cola sunt companiile în care românii își doresc să lucreze pentru că oferă pachete salariale mari, au reputație bună în piață și le oferă acces la programe de instruire, potrivit studiului „Cei mai doriți angajatori în 2013″ realizat de firma de consultanță în resurse umane Catalyst Solutions.

Cercetarea a fost realizată online în perioada martie- aprilie pe un eșantion de peste 8.700 de res­pondenți din București și din țară. Clasificarea a fost făcută în urma unei întrebări deschise adresate respon­den­ților, care au spus care sunt, în opinia lor, trei com­panii la care și-ar dori să lucreze.

Pentru candidați, cele mai importante criterii în alegerea angajatorului sunt salariul și pachetul de beneficii oferite de acesta (pentru 47 % din respondenți), imaginea companiei (36%), programele de training puse la dispo­zi­ție (36%) și siguranța locului de muncă (35%)

La fel ca în ediția de anul trecut a studiului, to­pul este dominat de angajatorii din industria tehnică și se observă o revenire a industriei de FMCG în primele 10 poziții.

„Continental, singura companie din top 20 care nu are reprezentanță în București, se men­ține constant în top 10, anul acesta situându-se pe locul 4. O companie nou-intrată în top 20 este Bosch, care a investit în ultimii ani în des­chiderea unor centre de producție în vestul țării”, se arată în studiu.

Industriile preferate de respondenții cu background tehnic sunt în continuare dezvol­ta­rea de software, automotive și cea energe­tică/petrolieră. De asemenea, față de anul tre­cut, a crescut interesul pentru industria de BPO și suport IT, aceasta devansând industrii pre­cum telecom și producție hardware.

În materie de beneficii, angajații români preferă cel mai mult asigurările medicale (aproape 57% din respondenți), suportul finan­ciar pentru urmarea unor cursuri și trai­ning-uri (43%),  bonurile de masă (34%), pro­gramul de lucru flexibil (30%). Paradoxal, cele mai frecvente beneficii oferite de multi­naționale – abonamentul la sala de fitness sau decontarea mesei de prânz – sunt printre ultimele ca importanță acordată.

Absolvenții de facultate vor 1.500 lei la angajare

În ceea ce privește așteptările salariale ale candidaților, studiul reflectă faptul că cei din provincie se așteaptă la salarii cu 25% mai reduse decât cei din Capitală, indiferent de experiența pe care o au.

„În 2013, așteptările salariale ale persoane­lor fără experiență din București au crescut cu aproximativ 10% față de 2012. De exemplu, un tânăr din București fără experiență profesio­na­lă, care studiază sau a absolvit o facultate cu pro­fil economic, are așteptări salariale în jurul a 1.500 lei net, față de aproximativ 1.300 lei net în 2012″, spun autorii studiului. De asemenea, și aș­teptările salariale ale profesioniștilor cu 3 – 5 ani de experiență au crescut puțin față de 2012: dacă anul trecut un absolvent cu profil economic cu o experiență de peste 3 ani se aș­tepta la un sa­la­riu net de 3.200 lei, așteptările lor salariale au cres­cut anul acesta cu 300 de lei. Catalyst Con­sul­ting este divizia de consultanță în employer branding a grupului Catalyst (orga­nizator al târgului de joburi „Angajatori de top”), cu afaceri de peste 820.000 de euro în 2011.

Citește și