Care sunt cele mai sigure locuri dintr-un Boeing 727. Experiment inedit în deșertul din Mexic
Locurile din spatele avionului sunt mult mai sigure pentru pasageri, potrivit unui experiment realizat cu un Boeing 727.
Experții în aviație și piloții de încercare au vrut să vadă ce se întâmplă în cazul unui accident aviatic. Pentru asta au dotat un Boeing 727 cu 170 de locuri cu manechine pentru teste și au prăbușit avionul în mod controlat în deșertul Sonoran din Mexic, scrie Daily Mail.
Înainte ca avionul să cadă în deșert, pilotul James Slocum s-a parașutat de la 2.500 de metri. Avionul a fost dotat cu camere video care au surpins foarte bine momentele din timpul prăbușirii.
Manechinele au fost așezate în trei poziții: unele stăteau în mod normal pe scaun și purtau centura de siguranță, altele purtau centura de siguranță dar stăteau sprijinite de scaunul din față, iar cel de-al treilea tip de manechine nu aveau siguranța pusă și nici nu stăteau corect.
După impactul cu solul, experții au observat că dacă în locul manechinelor care stăteau corect pe scaun și care purtau centura ar fi fost oameni aceștia ar fi supraviețuit impactului. Manechinele care nu stăteau corect dar purtau totuși centura au suferit „răni”grave la cap. În schimb, cele care nu erau asigurate în niciun fel au fost grav avariate, iar dacă în locul lor s-ar fi aflat oameni ar fi murit pe loc.
Experții au observat că 78% dintre pasageri ar fi supraviețuit impactului cu solul, dar toți pasagerii de la clasa întâi ar fi murit din cauza că fuselajul a fost distrus. Cei care ar fi stat pe locurile din spate ar fi avut cele mai mari șanse să supraviețuiască.
Acesta a fost al doilea experiment în care un avion a fost doborât în mod controlat.
Primul astfel de experiment a fost făcut de către NASA în 1984, cu un Boeing 720, dar atunci totul s-a terminat cu un incendiu.
Anne Evans, un fost anchetator al accidentelor aviatice, a studiat cutia neagră a avionului căzut controlat și a spus că este mai sigur să stai în spatele avionului unde este cutia neagră. „Partea din față este mult mai vulnerabilă pentru că acolo forța impactului este foarte mare „, a precizat Anne Evans, citată de Daily Mail.
Accidentul controlat va fi prezentat luna viitoare pe Chanel 4 din Marea Britanie.