Prima pagină » Știri » Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunță că specialiștii încă lucrează la remedierea sistemului informatic

Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunță că specialiștii încă lucrează la remedierea sistemului informatic

CNAS anunță că specialiștii încă lucrează pentru a remedia problemele la sistemul informatic și, până când neregulile nu vor fi rezolvate integral, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate și vor rămâne în vigoare excepțiile de la termenele de raportare a serviciilor medicale.

CNAS anunță că specialiștii încă lucrează pentru a remedia problemele la sistemul informatic și, până când neregulile nu vor fi rezolvate integral, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate și vor rămâne în vigoare excepțiile de la termenele de raportare a serviciilor medicale. 

Începând din data de 25 iulie, o echipă mixtă lucrează pentru a remedia disfuncționalitățile apărute la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

„În prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediată, urmând ca în zilele următoare să fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel încât să poată fi evitate în viitor problemele de funcționare ale PIAS. Începând din data de 1 august 2019, echipa mixtă monitorizează funcționarea sistemului și intervine pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate”, informează Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS).

Potrivit sursei citate, până când specialiștii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situațiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate și plătite, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate și vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale.

„Precizăm că pentru luna iunie 2019 toți furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmând ca în perioada următoare să se efectueze regularizări”, mai arată sursa citată.

Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate în luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuată începând cu data de 25 august, conform clauzelor contractuale.

Joi, până la ora 18:20, în prima zi de raportare a serviciilor medicale efectuate pe luna iulie, la nivel național au fost încărcate online în sistem 10.111 raportări, față de 2.483 raportări încărcate pe toată perioada lunii iulie 2019.

Pe 10 iulie 2019, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunța oficial că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a declarat, în 22 iulie, că raportul întocmit în urma controlului de la Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate va fi depus pe masa procurorilor DNA deoarece „există fapte de natură penală”. Controlul a început in iunie.

Citește și