Prima pagină » Știri » Cât costă infrastructura în România. Prețurile pe kilometru și vitezele de execuție într-o țară în care autostrăzile moderne par un vis îndepărtat

Cât costă infrastructura în România. Prețurile pe kilometru și vitezele de execuție într-o țară în care autostrăzile moderne par un vis îndepărtat

Cât costă infrastructura în România. Prețurile pe kilometru și vitezele de execuție într-o țară în care autostrăzile moderne par un vis îndepărtat
Detalii în articol

Cel mai lung tronson de infrastructură anunțat recent este Drumul Expres Craiova-Pitești, a cărui desfășurare totală va fi de 121 de kilometri, cu o valoare a contractului de 3,77 miliarde de euro și un timp de execuție de 24 de luni. Calculele arată că fiecare kilometru va costa, astfel, câte 6,7 milioane de euro (31,1 milioane de lei), iar viteza medie de execuție va fi de 5 kilometri pe lună, respectiv 168 de metri pe zi.

La termenele de depunere a ofertelor pentru Drumul Expres Craiov-Pitești au fost înregistrate 20 de oferte pentru primele două secțiuni și 15 oferte pentru secțiunile 3 și 4, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Cea mai scumpă lucrare de artă dintre cele licitate recent este podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, în valoare totală de 2,02 miliarde de lei, adică 18,8 milioane de euro (86,5 milioane de lei) per kilometru. Întregul tronson de infrastructură – podul propriu-zis plus șoselele de legătură – va avea o lungime totală de 23,4 kilometri, fiindu-i alocat un timp total de execuție de 36 de luni. Astfel că este de așteptat ca viteza medie a construirii să fie de 650 de metri pe lună, respectiv 21,6 metri pe zi.

CNAIR a anunțat că au fost depuse două oferte pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

Printre cele mai scumpe tronsoane de infrastructură se numără și Secțiunile 1 și 5 din viitoarea Autostradă Sibiu-Pitești. Secțiunea 1 (Sibiu-Boița) va avea 13 kilometri și va costa în total 765,8 milioane de lei, timpul de execuție fiind stabilit la 36 de luni. Astfel că fiecare kilometru va costa câte 12,8 milioane de euro (58,9 milioane de lei), iar viteza de construcție ar fi, în medie, de 361 de metri pe lună, respectiv 12 metri pe zi. Iar Secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) va avea 30,3 kilometri și va costa în total 1,8 miliarde de lei, timpul de execuție fiind stabilit la 48 de luni. Astfel că fiecare kilometru va costa câte 13,1 milioane de euro (60,4 milioane de lei), iar viteza de construcție ar fi, în medie, de 631 de metri pe lună, respectiv 21 de metri pe zi.

La termenele de depunere a ofertelor pentru secțiunile 1 și 5 din Autostrada Sibiu-Pitești au fost înregistrate 8 oferte pentru Secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) și 9 oferte pentru Secțiunea 1 (Sibiu-Boița), a anunțat CNAIR.

Centura București (tronsoanele Nord și Sud) reprezintă o altă lucrare de infrastructură care va costa mult. Întregul proiect va avea 51 de kilometri și valoarea totală de 2,6 miliarde de lei, timpul de execuție fiind stabilit la 30 de luni. Astfel că fiecare kilometru va costa câte 11,3 milioane de euro (52,3 milioane de lei), iar viteza de construcție ar fi, în medie, de 1,7 kilometri pe lună, respectiv 56,6 metri pe zi.

Pentru proiectarea și execuția secțiunilor licitate din Centura Capitalei, CNAIR a primit în total 24 de oferte.

În fine, un alt proiect anunțat recent este reabilitarea unui tronson de 48 de kilometri din DN6 Alexandria-Craiova, secțiunea respectivă având un cost estimat la 267 de milioane de lei și un timp de execuție de 18 luni. Astfel că reabilitarea fiecărui kilometru din acest tronson va costa câte 1,2 milioane de euro (5,5 milioane de lei), iar viteza de executare a lucrărilor ar fi, în medie, de 2,6 kilometri pe lună, respectiv 88 de metri pe zi. CNAIR a înregistrat 12 oferte pentru acest proiect de infrastructură rutieră.

În perioada imediat următoare sunt așteptate ofertele pentru tronsoanele 2, 3 și 4 – cele mai dificile și mai costisitoare – din Autostrada Sibiu-Pitești.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Serviciile ucrainene lovesc greu în armata rusă. Un avion-cheie a fost scos din luptă înainte de distrugerea submarinului din Novorossiisk
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate