Prima pagină » Știri » Cât va dura construcția celui mai scump tronson al autostrăzii Sibiu – Piteşti, care valorează circa 1 miliard de euro

Cât va dura construcția celui mai scump tronson al autostrăzii Sibiu – Piteşti, care valorează circa 1 miliard de euro

Cât va dura construcția celui mai scump tronson al autostrăzii Sibiu – Piteşti, care valorează circa 1 miliard de euro
Cât va dura construcția celui mai scump tronson al autostrăzii Sibiu – Piteşti, care valorează circa 1 miliard de euro / Sursa foto: Facebook - CNAIR

Tronsonul care începe la Boița, în județul Sibiu, și ajunge la Cornetu, în județul Vâlcea, este ultimul care intră în procedura de achiziție publică, toate celelalte fiind scoase deja la licitație, în evaluare, proiectare sau execuție. Șefii de la Drumuri estimează că proiectarea celor circa 30 de kilometri va dura cel mult 2 ani, iar lucrările efective se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni. Este al doilea lot a cărui construcție este estimată la circa un miliard de euro.

Șefii de la Drumuri au pornit deja procesul pentru căutarea unui constructor pentru cei aproape 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu, potrivit Digi24.

Vești despre autostrada Sibiu-Pitești

„Are o lungime de circa 33 de kilometri. Este unul dintre loturile complexe ale acestei autostrăzi. Avem 50 de pasaje, viaducte și poduri, cel mai lung dintre viaducte va avea 760 de metri și vom avea și, de asemenea, 7 tuneluri”, a precizat Mariana Ioniță, director general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

În plus, CNAIR a trimis deja toată documentația la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și speră ca totul să fie în regulă, pentru a lansa licitația pentru proiectare și execuție. Șefa de la Drumuri spune că își dorește constructori serioși, cu expertiză în realizarea de tuneluri și care să dispună de suficienți oameni și utilaje.

Lotul 3 – cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR

Cel mai important tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești este, însă, cel dintre Cornetu și Tigveni, care are o lungime de 37 de kilometri. Fără acesta, traficul ar continua să treacă prin Râmnicu Vâlcea. Pe acest lot va fi construit și un tunel de 1,7 kilometri.

Lotul 3 a fost scos la licitație, în septembrie, pentru o valoare cuprinsă între 1,1 și 1,2 miliarde de euro, fiind cea mai mare licitație lansată vreodată de CNAIR.

Din acest motiv, reprezentanții societății civile, care monitorizează dezvoltarea infrastructurii din România, spun că trebuie aleși constructori care lucrează bine.

„Nu există inginerie bună care să se facă repede și ieftin. E un mit. Nu există nici în China, nu există nicăieri. Ingineria bună este scumpă și durează. Trebuie să ne obișnuim cu gândul ăsta și să ne focusăm pe calitate. Nu construim autostrada ca să ne rezolvăm noi problema pe care o avem în 2020, ci construim autostrada ca să existe 50 de ani și să fie bună și utilă 50 de ani nouă și urmașilor”, subliniază Mihai Crăciun.

Autostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime de circa 123 kilometri

„Se lucrează pe Sibiu-Boița primul lot cu un progres fizic excelent de aproape 30% peste ceea ce s-a asumat prin contract. Ne dorim să realizăm acest tronson important chiar dacă sunt 10 kilometri. Este un tronson a cărui valoare depășeste 400 milioane de euro, un tronson foarte important și nu cred că orice companie poate să realizeze acest tronson foarte important”, declară ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Italienii de la Astaldi, care au câștigat licitația pentru lotul 5, cel dintre Pitești și Curtea de Argeș, sunt încă în faza de proiectare.

Austriecii de la Porr au deschis deja șantierul pe cei 14 kilometri dintre Sibiu și Boița.

Comisia Europeană a aprobat recent o finanțare de aproape 900 de milioane de euro pentru prima fază a construcției, care include loturile 1, 4 și 5.

Cât ar urma să dureze construcția celor 30 de km

Șefii de la Drumuri estimează că proiectarea celor circa 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu va dura cel mult 2 ani, iar lucrările efective se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni.

ONG-urile care urmăresc proiectele de infrastructură din România oferă câteva sfaturi pentru șefii de la Drumuri:

„Tunelele montane sunt lucrări foarte grele, în care tuneliștii nu știu cu ce se confruntă până nu încep să sape. Trebuie bine prevăzut în contract de la început să existe descărcări temporare între tunele. Este o strategie pe care am văzut-o folosită pe larg și în Elveția, și în Austria, în care autostrada de la sol și viaductele se termină poate și cu 2-3 ani înaintea tunelului și este păcat să ai o bucată de autostradă gata și să nu o poți folosi”, a explicat Mihai Crăciun, de la Asociația „Construim România”.

Ca să treacă în etapa a doua, drumarii trebuie să respecte câteva condiții:

„Să aibă experiență în executarea unui tunel de 500 de metri după procedurile europene, pentru că trebuie să respectăm normativele europene în zona aceasta a tunelului”, informează Mariana Ioniță.

De asemenea, CNAIR le cere drumarilor o cifră de afaceri de cel puțin 700 de milioane de lei.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Vin ninsorile: meteorologii anunță unde va fi zăpadă de Crăciun. Jumătate de țară sub cod galben
Digi24
Bloggerii ruși îi fac imagine lui Putin cu poze din România. Fotografii de la SRI Antitero ilustrează „trupele rusești, bine echipate”
Cancan.ro
Mălina Guler S-A SINUCIS?! Mesajul prin care și-a anunțat dispariția a fost făcut public abia acum
Prosport.ro
FOTO. Antrenoarea de tenis care predă în rochii îndrăznețe și pantofi cu toc a atras atenția tuturor
Adevarul
Decizie disperată: Antena 1 își vrea banii înapoi, după ce a plătit o avere pentru difuzarea Cupei Mondiale. Alt post TV ar urma să transmită o parte din meciuri
Mediafax
Crăciun sub imperiul zăpezii și al frigului în București
Click
Cum se coace corect cozonacul. Temperatura potrivită pentru cuptorul electric și pe gaz
Digi24
„Teamă în rândul duşmanilor”. Liderul de la Casa Albă dezvăluie un plan pentru nave de război „clasa Trump”, mai mari și mai puternice
Cancan.ro
Oana Mizil a fugit din țară cu fetița! Unde se ascunde acum fosta iubită a lui Marian Vanghelie
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fenomenul „range anxiety” ar putea determina VW să doteze mașinile electrice cu motoare pe benzină
Descopera.ro
Structuri misterioase detectate în Cosmos!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
De ce unii oamenii își lasă pilotele afară, în frig, iarna și ce spune știința despre asta?