Prima pagină » Știri » Cât vor cheltui românii pe cadouri de Crăciun anul acesta

Cât vor cheltui românii pe cadouri de Crăciun anul acesta

Cât vor cheltui românii pe cadouri de Crăciun anul acesta
Românii intenționează să cheltuiască o treime din venitul lunar mediu pentru cadourile de Crăciun, respectiv 110 euro, ponderea fiind cea mai mare în rândul a 14 state incluse într-un sondaj realizat de ING, care arată că cei mai generoși vor fi britanicii, relatează CNBC.

Britanicii se așteaptă să cheltuiască în medie 420 de euro (446 de dolari) pentru cadouri, în timp ce americanii vor da 360 de euro (382 dolari), potrivit topului „Christmas Spending League” al băncii olandeze.

ING a intervievat 13.000 de oameni din 12 țări europene, Statele Unite și Australia.

„Faptul că sărbătoarea Thanksgiving și vânzările cu discount de Black Friday sunt atât de apropiate de Crăciun ar putea contribui la faptul că americanii vor cheltui mai puțin cu cadourile de Crăciun decât britanicii”, a explicat Martha McKenzie-Minifie, analist în domeniul economiei de consum la ING.

Cei mai puțin generoși sunt olandezii, care plănuiesc să cheltuiască în medie 40 de euro pentru cadouri, dar o explicație ar fi festivalul „Sinterklaas”, care are loc la începutul lunii decembrie.

Consumatorii din altă țară cunoscută pentru frugalitate, Germania, intenționează să aloce în medie 200 de euro pentru cadouri.

Cumpărătorii din Australia, Italia și Spania se așteaptă la rândul lor să cheltuiască 200 de euro.

Între țările Europei Centrale și de Est, polonezii vor să dea pe cadouri 70 de euro, iar cehii 180 de euro.

Raportat la venituri, românii vor cheltui cel mai mult pe cadourile de Crăciun, respectiv 32%, pe locul al doilea fiind cehii, cu 25%.

Britanicii și americanii vor da pe cadouri 15% din veniturile nete lunare, polonezii 11%, în timp ce olandezii vor cheltui doar 1% din venituri.

Chiar dacă situația economică din Europa se îmbunătățește, sondajul arată că cheltuielile pentru cadourile de Crăciun din acest an vor fi similare cu cele din 2014, doar 16% dintre participanții la cercetare intenționând că aloce mai mulți bani.

Citește și