Cătălin Drulă, despre autostrada Comarnic-Brașov: Nu am găsit la minister nici un proiect tehnic, doar „niște schițe” din 2005
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a susținut că în cadrul ministerului pe care îl conduce nu a găsit niciun proiect tehnic pentru autostrada Comarnic – Brașov, ci doar „niște schițe” făcute în 2005.
Ministrul Transporturilor a susținut în cadrul unei intervenții la RFI că a găsit în cadrul ministerului doar un studiu de fezabilitate în ceea ce privește autostrada Comarnic-Brașov.
„Problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari. Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (…). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic. La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample”, a declarat Cătălin Drulă.
De asemenea, acesta a subliniat faptul că în anul 2021 nu se pot face miracole în privința acestui proiect, însă trebuie făcute anumite schimbări.
Ministrul Transporturilor: „Poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”
„Infrastructura mare, rutieră, feroviară are un timp destul de lung de implementare, cu cât devine mai complicată. Dacă suntem în zona montană, un ciclu de implementare a unui astfel de proiect poate să fie cinci, șapte, zece ani, de la momentul în care ai ideea că vrei să faci autostrada. Ce ar trebui să se întâmple în primii ani, în primul an, doi ani, ar fi acele studii de teren, studii geo-tehnice, proiectarea acelei autostrăzi și apoi urmează execuția, care dacă ne uităm la zone comparabile, mă refer la autostrăzile montane, pentru că sunt proiectele care ne dor cel mai tare, pentru că nu avem trecerile montane în România, poate să dureze trei, patru, cinci, șase ani, în funcție de complexitatea proiectului”, a mai precizat ministrul Transporturilor.