Prima pagină » Știri » Câte sute de miliarde de dolari valorează brandul România

Câte sute de miliarde de dolari valorează brandul România

Câte sute de miliarde de dolari valorează brandul România
Mai multe pe gandul.info

„Pașii înapoi în fața corupției, diminuarea capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuzia cadrului legislativ au contribuit la scăderea forței brandului România în ultimul an. Astfel, creșterea economică nu este convertită în potențial de dezvoltare, iar factori cum sunt cei menționați, care trag România în jos, trebuie adresați imediat pentru a pregăti brandul de națiune pentru un posibil context economic mai puțin generos”, a explicat Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

Efectul Trump asupra brandului SUA

Cu o valoare de 21.100 miliarde US$, USA rămâne cel mai valoros brand de națiune al lumii, dar creșterea de numai 2% amenință dominația sa pe termen lung.

Stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generației „baby boomers”, care a contribuit la o creștere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.

Pe de altă parte, percepția asupra președinției Donald Trump nu ajută nici ea Brand America. Administrația Trump este văzută ca impredictibilă, și chiar dacă promisiunile de facilități fiscale pot crește investițiile străine pe termen scurt, dificultățile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.

Imaginea Americii în lume este de asemenea diminuată. Politica militară în orientul Mijlociu și Asia, închiderea granițelor pentru imigranți și refugiați, și retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influențe în viitorul imediat este improbabilă.

Creșterea brandului China, impresionantă

Conform studiului Brand Finance Nation Brands, China este brandul de națiune cu cea mai rapidă creștere în 2017 în cifre absolute, cu o creștere de 3.100 miliarde USD față de anul precedent. Această creștere anuală este egală cu valoarea totală a brandului UK, ceea ce ilustrează magnitudinea avansului Chinei.

În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA – care încă valorează dublu, dar o creștere susținută a Chinei ar putea să micșoreze semnificativ diferența. Politica inițiată de președintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele Occidentale, ci să-și construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezești figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau numai 8.

Într-un cerc virtuos, brandurile chinezești și imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susțin reciproc și cresc atractivitatea țării pentru investitori și turiști.

Schimb de locuri între Est și Vest

Dinamica brandurilor de națiune ale SUA și China este oglindită într-un trend mai larg de stagnare a Occidentului și de avans al Asiei. Branduri de națiune europene solide precum Germania, Olanda, Belgia, Elveția, Suedia, Austria, au înregistrat fie scăderi fie creșteri neglijabile, pe când națiunile asiatice cresc cu rate record.

De exemplu, Vietnam, Filipine, Tailanda și Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% și 43% la valoarea brandului lor de națiune.

Revenirea sudului Europei

Spre deosebire de vecinii de la nord, țările din sudul Europei au înregistrat creșteri solide ale valorilor de brand în ultimul an. După ce în timpul crizei Eurozone au fost numite peiorativ ‘PIGS” – Portugalia (creștere 22%), Italia (creștere 34%), Grecia (creștere 41%) și Spania (creștere 46%) au avansat pe calea reformelor și au recâștigat încrederea analiștilor și investitorilor. A transforma acest nou nivel de încredere într-un avantaj competitiv pe termen lung este principala provocare pentru guvernele acestor țări – cu o mențiune aparte pentru Spania, care traversează o situație politică dificilă ca urmare a referendumului privind independența Catalaniei.

Brexit înseamnă…

Marea Britanie s-a plasat într-o ligă propie din cauza procesului de Brexit. Era de așteptat ca impactul Brexit asupra brandului de națiune să fie negativ, dar viitorul depinde de abilitatea guvernului britanic de a negocia un ‘divorț” de Uniunea Europeană care să nu afecteze interesele economice ale țării. Valoarea brandului de națiune UK este de urmărit în anii următori, pe măsură ce primele efecte economice ale Brexit, pozitive sau negative, vor începe să se manifeste.

Islanda: „Money is Coming”

Islanda este brandul de națiune cu cea mai mare creștere, cu valoare mai mare cu 83% în 2017, și cu perspective de creștere în viitorul apropiat. Industria turismului este înfloritoare și și-a mărit contribuția la PIB în raport cu tradiționalul sector piscicol. Mulțumită celebrului serial „Urzeala tronurilor”, care a filmat majoritatea scenelor de iarnă în Islanda, țara a înregistrat un număr record de 1,8 milioane turiști în 2017, o creștere de 40% față de 2015.

Viitorul arată bine pentru Singapore

Singapore nu numai că și-a menținut poziția de cel mai puternic brand de națiune în acest an, dar cu un scor al forței brandului – Brand Strength Index (BSI) – de 92,9, este singurul brand de națiune care scorează peste 90. Reputația Singapore de investitor în proprii cetățeni a crescut în mod particular factorul ‘People and Skills” care este parte a calculelor BSI.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce se întâmplă la Serviciul Român de Informații? Dan: Orice derapaj al Serviciului îmi revine mie
Digi24
Un virus gripal nou se răspândește rapid în România: În prima săptămână din decembrie au fost înregistrate peste 3.000 de îmbolnăviri
Cancan.ro
9 zile consecutive de ninsoare în România, potrivit meteorologilor Accuweather. Care sunt orașele vizate
Prosport.ro
Mesajul transmis de Sorana Cîrstea după ce a mers cu fiul lui Ion Țiriac în cea mai scumpă stațiune din Elveția
Adevarul
Țările din Vest unde românii ezită să se întoarcă: „Cei mai mulți sunt nostalgici. Vorbesc numai despre pământul matern”
Mediafax
Ce taxe vor plăti bucureștenii din 2026? Proiect PMB: impozite pe locuințe, mașini și terenuri
Click
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
Digi24
Reacție furioasă a Kremlinului, după ce șeful NATO a îndemnat la pregătiri pentru un război cu Rusia: „E iresponsabil”
Cancan.ro
Vila Rodicăi Stănoiu de la malul mării a fost VANDALIZATĂ! Misterul moștenirii fostei ministrese se adâncește!
Ce se întâmplă doctore
Dieta MINUNE cu care Monica Anghel a reușit să slăbească 40 de kilograme: „Asta poți mânca oricând, fără probleme”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Dacia C-Neo, testată în Alpi. Noul model a fost surprins în probe pe drumuri montane
Descopera.ro
O planetă ciudată i-a lăsat fără cuvinte pe astronomi
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Bulă o vede pe maică-sa dezbrăcată în fața oglinzii spunând: – Vreau un bărbat!
Descopera.ro
Unul dintre cei mai cruzi împăraţi din istorie. Orgiile lui au fost fără margini. Întreţinea relaţii incestuoase inclusiv cu mama lui