Prima pagină » Știri » Câți imigranți au ales ruta României pentru a ajunge în Germania, de la începutul crizei refugiaților. HARTA punctelor de trafic

Câți imigranți au ales ruta României pentru a ajunge în Germania, de la începutul crizei refugiaților. HARTA punctelor de trafic

Numărul persoanelor care încearcă să intre sau să iasă din Românie ilegal, cu ajutorul călăuzelor sau ascunși în diverse autovehicule, nu a crescut în această vară, conform Poliției de Frontieră, în ciuda intensificării valurilor de refugiați și imigranți dinspre Orientul Mijlociu și Africa, care încearcă să ajungă în Occident

Numărul persoanelor care încearcă să ajungă în Occident ilegal, trecând granițele României, nu a crescut în ultimele 4 luni, în ciuda intensificării dramatice a valurilor de refugiați și imigranți dinspre Orientul Mijlociu și Africa, arată cifrele oferite gândul de Poliția de Frontieră.

Totuși, ei există și încearcă să ajungă în Occident prin tot felul de metode. Chiar în noaptea de duminică spre luni, patru bărbați care susțin că sunt refugiați sirieni au fost prinși în gara Păuliș, din județul Arad, fără acte, susținând că vor să ajungă în Germania. Ei trecuseră frontiera din Serbia și încercau să ajungă în Ungaria. Cei patru au fost duși la Centrul de azilanți din Timișoara.

Polițiștii de frontieră au prins 371 de imigranți ilegali care încercau să intre sau să iasă din România în perioada iunie-septembrie 2015. În perioada similară din 2014, au fost prinse 624 de persoane în această situație, însă ținând cont că 223 se aflau pe ambarcațiuni capturate de Garda de Coastă în Marea Neagră (doar pe o navă, în septembrie 2014, au fost găsiți 132 de imigranți ilegali, iar în iulie pe o altă navă se aflau ilegal 54 de persoane), se poate spune că cifrele sunt relativ egale în perioadele respective. În 2015, ruta maritimă prin apele României a fost abandonată de cei care transportă imigranți ilegali către Occident, conform Poliției de Frontieră. Dacă punem la socoteală însă și grupurile mari de imigranți prinse vara trecută pe Marea Neagră, se poate spune că statistic vorbind, imigrația ilegală, interceptată de polițiștii de frontieră în ultimele 4 luni din 2015, a scăzut cu 40% față de perioada similară de anul trecut.

În vara acestui an (iunie-septembrie), în plină criză a migrației către Europa, cei mai mulți imigranți ilegali prinși în România provin din Siria, Irak, Afganistan și Pakistan, conform răspunsului Poliției de Frontieră pentru gândul.

Astfel, în luna iunie au fost prinși 90 de persoane care au încercat să treacă ilegal frontierele românești, în iulie au fost prinși 80, în august – 113, iar în septembrie – 88 de persoane. În fiecare lună, cei mai mulți imigranți ilegali prinși au fost sirieni, urmați de irakieni (cu excepția lunii septembrie, când afganii au fost cei mai mulți).

În total, au fost 119 sirieni, 58 de irakieni, 57 de afgani, 8 congolezi, 8 srilankezi și 8 pakistanezi.

Cei mai mulți dintre ei au fost prinși fie la intrarea în România, la punctele de frontieră cu Bulgaria – Calafat (Dolj), Giurgiu sau Negru-Vodă (Constanța), fie la ieșirea din România, la punctele de frontieră cu Ungaria la Sânnicolau Mare (Timiș), Turnu, Curtici și Nădlac (Arad).

Au existat însă și cazuri de imigranți ilegali prinși la aeroportul Otopeni sau pe mare, la Constanța.
Conform legii și protocoalelor încheiate cu țările vecine, imigranții ilegali prinși la intrarea în România au fost returnați către Bulgaria, au explicat reprezentanții Poliției de Frontieră, pentru gândul.

Metode de fentat grănicerii: de la ascunsul sub tiruri, la pititul printre bagaje sau cutii

În ultimele 4 luni, imigranții ilegali care au încercat să intre sau să iasă din România și au fost prinși de polițiști au preferat rutele terestre, doar rar traversând Dunărea cu ambarcațiuni. În rest, de multe ori au fost prinși ascunși sub tiruri și camioane, pe osii, la roțile de rezervă sau între rezervoarele de combustibil, șoferii susținând că nu știau de existența lor. Alteori, ascunzișul a fost în cutii, în plafonul fals al unei cabine de tir sau în spațiul de pliere a acoperișului unei mașini decapotabile.

Un caz dramatic a avut loc în luna iunie, când o mamă și doi copii, de 2 și 5 ani, din Irak au fost găsiți în portbagajul unei mașini, ascunși printre bagaje. În iunie, un student afgan aflat legal la studii în România a fost prins cu un pașaport polonez fals, încercând să plece către Germania.

O sinteză a cazurilor prezentate de Poliția de Frontieră în această perioadă arată că metodele variază și că uneori călăuzele sau transportatorii percep bani pentru a-i trece granița, alteori nu.

24 septembrie: 5 irakieni au fost prinși pe malul românesc al Dunării, veniți din Bulgaria, la Mehedinți.

21 septembrie: 6 afgani și un iranian au fost prinși în Iași, după ce veniseră prin Republica Moldova și voiau să ajungă în Vest. DIICOT și Poliția de Frontieră au reținut și un grup de 5 traficanți români și moldoveni care îi transportau pe imigranții ilegali. Au fost prinși când îi transferau dintr-un autoturism în altul. Traficanții primeau între 1.000 și 4.000 de euro de persoană transportată.

15 septembrie: un sirian a fost prins pe osia camionului unui turc, la Calafat, dinspre Bulgaria. Șoferul turc a declarat că nu știe cum a ajuns sirianul sub camionul său. Sirianul a spus că ajunsese de 10 zile în Bulgaria și a încercat să treacă spre Vest.

14 septembrie: 2 srilankezi au fost prinși la Oradea, în Vama Borș, în camionul cu lăzi de plastic al unui italian care își transporta marfa către Italia. Cei doi i-au dat italianului câte 2.000 de euro, să-i ducă în Franța.

7 septembrie: 2 sirieni, bărbat și femeie, au fost prinși la Nădlac, Oradea, în mașina unui grec de 70 de ani. Aveau buletine grecești false, despre care au spus că au plătit câte 100 de euro. Voiau să ajungă în Germania.

3 septembrie: o familie de 9 afgani (cu 5 copii între 3 și 10 ani), au fost prinși la frontiera verde din județul Suceava, zona Rădăuți, venind dinspre Ucraina, cu o călăuză ucraineană.

În aceeași zi, 3 marinari sirieni au plecat de pe nava lor din portul Constanța și au ajuns tocmai la frontiera de Vest cu Ungaria, la Diosig, lângă Oradea. Afganii au spus că voiau să ajungă în Germania.
Tot pe 3 septembrie, un sirian a fost prins în vama Calafat, pe osia unui camion turcesc care venea din Bulgaria și care căra piese auto către Germania.

5 august: în vama Giurgiu, un bărbat fără acte a fost prins pe suportul roților de rezervă, sub un camion iranian care căra stafide din Iran către Cehia.

3 august: cinci srilankezi și doi afgani au fost prinși la Pardina, în Tulcea, trecând Dunărea dinspre Ucraina, cu o ambarcațiune, noaptea.

30 iulie: un bărbat fără acte a fost prins în Vama Giurgiu, pe osia unui camion românesc care căra textile din Turcia în România.

15 iulie: 12 irakieni au fost prinși la frontiera verde, dinspre Bulgaria, în zona Negru Vodă, cu călăuze bulgare. Voiau să ajungă în Germania sau Elveția.

11 iulie: 5 persoane au fost prinse în vama Zimnicea, într-un camion turcesc care căra profile metalice din Turcia spre Suedia. Șoferul turc a declarat că nu știa de imigranți, prelata camionului fiind tăiată sus și lipită din interior. În aceeași noapte, la Giurgiu, prin aceeași metodă a tăierii prelatei, a fost prins un sirian în camionul unui român care căra ață din Turcia în România.

10 iulie: 7 sirieni au fost prinși la Seaca, în Teleorman, în timp ce se urcau în două mașini românești, care au fugit către Alexandria, la vederea poliției. Veniseră peste Dunăre, cu o ambarcațiune, din Bulgaria.

3 iulie: La Calafat, dinspre Bulgaria, au fost prinși 3 sirieni ascunși între rezervoarele de combustibil, sub un tir turcesc care aducea caise din Turcia către Germania. Sirienii au declarat că s-au ascuns în tir într-o parcare din Bulgaria, cu ajutorul unui taximetrist, fără ca șoferul turc să știe. Tot în noaptea respectivă, la Giurgiu, doi afgani au fost prinși mergând pe jos, pe lângă coloana de tiruri din vamă. Ajunseseră în Bulgaria pe osia unui tir și voiau să ajungă mai departe prin România către Vest.

29 iunie: La Calafat, au fost prinși 4 irakieni și un palestinian ascunși în cabina unui tir bulgăresc, care venea din Grecia cu destinația Germania. Erau ascunși după un plafon fals și urmau să plătească șoferului câte 1.000 de euro când ajungeau în Germania. Veniseră pe ruta Siria-Turcia-Grecia-Bulgaria și au fost preluați dintr-o parcare grecească.

În aceeași zi, la Giurgiu, 8 persoane au fost descoperite în cutii de lemn, într-un microbuz bulgăresc. Șoferul îi luase dintr-o parcare din Plovdiv și mergeau spre Germania.

24 iunie: 3 irakieni, o mamă și doi copii de 2 și 5 ani, au fost descoperiți în portbagajul unui autoturism, printre bagaje, la Giurgiu. Mașina era condusă de un irakian și cu el mai erau trei persoane. Mergeau către o țară nordică, iar pe mamă și copii săi îi luaseră dintr-o parcare din Ruse.

18 iunie: La Giurgiu, un irakian și un iranian au fost prinși ascunși într-un Saab 93 decapotabil, ascunși în spațiul unde se pliază plafonul mașinii. În mașină se aflau doi români, care i-au preluat pe imigranți într-o parcare din Bulgaria, cu destinația București, contra 400 de euro.

6 iunie: Un afgan a fost prins cu pașaport polonez fals, în vama Petea, Satu Mare, încercând să iasă din țară către Ungaria. Era dus de un șofer german de origine afgană, cu mașina lui. Afganul avea 22 de ani și se afla în România legal, venise la studii. Împotriva tânărului student afgan nu s-a început urmărirea penală, însă germano-afganul nu a scăpat, pentru că el făcuse rost de pașaportul fals și îi luase și bani tânărului, ca să-l treacă granița.

Citește și