„Din totalul drumurilor naționale, 31,5% (6.200 de kilometri) erau drumuri europene, 4,3% (763 km) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (290 km) erau drumuri cu 3 benzi, apoi 10,3% (1.826 km) drumuri cu 4 benzi și 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi”, se arată într-un comunicat al INS.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate și 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat: 34.900 km (40,5%) drumuri modernizate (în proporție de 92,1% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.074 km (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 31.025 km (35%) drumuri pietruite și de pământ. Drumurile județene erau în proporție de 38,7%, drumuri modernizate și 41,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
La 31 decembrie 2016, drumurile publice totalizau 86.099 km, din care 17.654 km (20,5%) drumuri naționale, 35.149 km (40,8%) drumuri județene și 33.296 km (38,7%), drumuri comunale.
Potrivit INS, la 31 decembrie 2017 liniile de cale ferată de folosință publică în exploatare însumau 10.774 km, din care 10.635 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 5 km linii cu ecartament îngust și 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg. Densitatea liniilor la 1.000 kmp în teritoriu a fost de 45,2‰. Densitățile cele mai mari sâ€au înregistrat, în ordine, în regiunea Bucureștiâ€Ilfov (154,7‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunea Sudâ€Est (48,9‰) și regiunea Nordâ€Vest (48,8‰).
La aceeași dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.