Câți kilometri de AUTOSTRADĂ se termină în 2011
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale dinRomânia (CNADNR) rupe contractul cu francezii de la Colas,constructorii tronsonului Cernavodă-Medgidia al AutostrăziiSoarelui. „Estimăm că în august vom avea semnat un nou contract,iar până la finele anului să începem lucrărilefără a conduce la decalaje de termene în ceea ce privește stareaacestor lucrări”, a afirmat ministrul Transporturilor, AncaBoagiu.
Ea a ținut să menționeze că firma franceză a solicitat„costuri suplimentare importante”, de 16milioane de euro, în condițiile în care consultantulproiectului estima cheltuieli generate de modificarea de traseu aA2 cu cinci milioane de euro mai mici. Alte motive invocate deoficialul guvernamental sunt solicitarea Colas de prelungire atermenului de finalizare cu încă doi ani, până în 2013, dar șinefinalizarea proiectului pe o distanță de 14 kilometri. „Estemomentul în care trebuie să se înțeleagă, o dată pentru totdeauna,că România nu este țara nimănui. Nu este loc în care constructoriiau libertatea să nu își onoreze obligațiile, bazându-se pe oclemență dusă până la infinit din partea autorităților”, a mai spusBoagiu.
Berceanu: „Anul ăsta nu se terminăneapărat ceva„
Și Radu Berceanu a comentat pentru gândul situațiatronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.”Nu lucrează de cânderam eu ministru (compania Colas – n.r.). Nu înțeleg care e ideealor. Sunt trei porțiuni de autostradă de făcut, a lor e la mijloc.Eu am fost de două ori acolo și le-am zis: Mă,oameni buni, de ce pe celelalte porțiuni se lucrează și la voinu?>> Noi le-am dat 90% din terenuri în primire.Bănuiesc că nici doamnei Boagiu nu-i convine situația”, spunefostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu.
Întrebat când estimează că va fi gata Autostrada Soarelui,fostul membru al Guvernului Boc a afirmat: „Păi durează. Sunt douăscenarii. Primul, cel negativ, e așa: ei se plâng la UE, că le stăîn caracter, și UE blochează tot și adio, autostradă!”. Berceanu adetaliat și o a doua variantă, mai optimistă. „În scenariul pozitivse reface licitația. Asta durează câteva luni. Pe urmă, că așa-i lanoi, urmează contestațiile și mai durează câteva luni. Apoi vineiarna și nu se poate lucra. Așa că, în varianta astapozitivă, or să se reia lucrările în primăvara anuluiviitor„, spune fostul ministru.
Berceanu a formulat o opinie și referitor la autostrăzile carevor fi finalizate anul acesta, în România. „Anul ăsta nu setermină neapărat ceva. Toată lumea trebuie să înțeleagă un lucru:nu e dezamăgitor că se lucrează și nu se termină, important e să selucreze, pentru că numai în acest fel se va termina”,precizează PDL.
Reziliere cu felicitări
Duminică, premierul Emil Boc a felicitat-o public pe AncaBoagiu, în cadrul emisiunii „După 20 de ani” de la ProTV, pentrudecizia de a rezilia contractul pentru construcția autostrăziiCernavodă-Medgidia. Aceasta a declarat recent că instituția arputea rezilia acordul cu compania franceză, care a câștigatcontractul de 224 milioane euro pentru construcția tronsonului deautostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta „refuză sălucreze”.
Boagiu preciza atunci și că Autostrada Soarelui va fi dată înexploatare în acest an, cu rute ocolitoare, și va fi recepționatăîn totalitate în 2012. Ca reacție la anunțul ministrului privindrezilierea contractului, Colas susținea, potrivit ZiaruluiFinanciar, că a primit autorizațiile și terenurile doar pentruconstrucția a 6 kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia șiașteaptă decizia oficială pentru restul de 14 kilometri.