Mai puțin de jumătate dintre români au sentimentul că fac parte dintr-o comunitate și doar 5,1 la sută cred că și-ar recupera portofelul în cazul în care l-ar pierde, rezultă din studiul National Happiness, remis miercuri agenției MEDIAFAX.
Potrivit cercetării, doar 40,5 la sută dintre românii chestionați au sentimentul că fac parte dintr-o comunitate.
În schimb, românii se percep ca fiind o nație darnică și generoasă, 77,3 la sută din cei chestionați afirmând că au donat bani cel puțin o dată în ultimul an.
De asemenea, datorită proiectelor de responsabilitate socială implementate de companii, numărul persoanelor care fac acțiuni de voluntariat a crescut la 43,6 la sută.
Sentimentul de siguranță a obținut, în studiul citat, cel mai ridicat nivel de frecvență (41,5 la sută), însă inițiatorii notează că îngrijorător este procentele de doar șapte la sută dintre respondenți care au încredere în afacerile din comunitatea în care trăiesc și de doar 11,9 la sută al celor care au încredere în vecini.
„Cea mai îngrijorătoare concluzie legată de neîncrederea în ceilalți este aceea că doar 5,1 la sută din români cred că, în cazul în care își pierd portofelul, îl vor primi înapoi”, se arată în studiu.
Cei care resimt cel mai acut lipsa apartenenței la o comunitate sunt cei din segmentul definit de National Happiness ca fiind „nevoiașii”, în timp ce segmentul „carieriști” este cel mai nemulțumit de cartierul în care trăiește, deși majoritatea acestora locuiesc în cartiere noi.
În privința comunității de proximitate, 37,2 la sută sunt mulțumiți de cartierul în care locuiesc.
Elementele pozitive, cu un nivel de satisfacție ridicat (procent de oameni multumiți), sunt liniștea personală (56,3 la sută), siguranța cartierului (55 la sută), transportul public (50,2 la sută), arată același studiu.
Niveluri de satisfacție scăzute înregistrează oportunitățile de muncă bine plătite (menționate de doar 15,5 la sută dintre cei chestionați), posibilitatea de achiziționare a locuințelor cu preț accesibil (27,6 la sută), serviciile medicale (30,3 la sută) și învățământul de calitate (39,9 la sută).
National Happiness este un proiect realizat de Novel Research, Arsenoaiei&Matasel și Strategescu punct ro, cu sprijinul și consultanța The Happiness Initiative and Personality and Well-Being Laboratory at San Francisco State University.