Câți turiști a păgubit agenția de turism Mareea și care este valoarea prejudiciului

Publicat: 04 09. 2016, 10:32
Actualizat: 31 10. 2016, 16:21
Contactat de ZF și întrebat cum a ajuns agenția în situația de-a nu mai onora vacanțele și câți turiști sunt afectați, Marius Usturoiu, proprietarul Mareea Comtur, a răspuns într-un sms: „la acest moment mai sunt câteva sute de turiști care urmează să își consume vacanțele. Împreună cu colegi touroperatori și cu sprijinul hotelierilor ne ocupăm de rerutarea turiștilor, acolo unde se impune, astfel încât să onorăm toate rezervările existente”, fără a explica cum a ajuns agenția în situația de-a nu putea onora vacanțele turiștilor. Pe Tribunalul București nu figurează nicio cerere de deschidere a procedurii de insolvență.
 
Mareea Comtur, care a fost implicată în tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde și-au pierdut viața 18 români iar alți 29 au fost răniți, a anunțat ieri pe propriul site că nu va mai onora vacanțele turiștilor și că va intra în insolvență. Aceasta este a doua agenție de turism, după Genius Travel, care își lasă turiștii fără vacanțe.
 
„Autoritatea Națională pentru Turism menționează faptul că o echipă aparținând Direcției Generale de Control și Autorizare Turism investighează speța încă de săptămâna trecută, acțiunea debutând în urma a patru reclamații venite pe adresa ANT-ului”, au declarat oficialii ANT, care au efectuat controale în perioada 26 august-3 septembrie. În urma acțiunii de verificare au fost aplicate sancțiuni pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, pentru prezentarea informațiilor nereale în oferte, dar și pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancțiunea pecuniară în valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicată și sancțiunea complementară de retragere a licenței, au mai transmis oficialii ANT. „Reprezentanții agenției de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România – ANAT, dar și cu alte agenții de turism, pentru găsirea unor soluții pertinente cliențiilor păgubiți”
 
O parte dintre turiștii Mareea vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă, potrivit ANT.
 
„În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depășească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști”, declară Alin Burcea, președintele ANAT.
 
Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari, potrivit ANAT.
Citește în continuare pe Ziarul Financiar.