Câțiva tineri din Craiova au creat o aplicație care te ajută să nu mai ratezi nicio programare. Cum funcționează „Agenda viitorului”
Tinerii craioveni, cu vârste cuprinse între 24 și 27 de ani, au inițiat proiectul „Nova Booker” din banii pe care fiecare dintre ei îi avea puși deoparte, ulterior reușind să atragă finanțări străine.
Aplicația poate fi descărcată și folosită de oricine.
Afacerea lor simplică afacerile altora și vine și în sprijinul consumatorilor, „Nova Booker” fiind folosită pentru programări la saloanele de frizerie, coafură, make-up, ori îngrijire corporală.
Bogdan Protopopescu, unul dintre tinerii implicați în afacere, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că ideea dezvoltării unei astfel de aplicație a venit dintr-o nevoie personală.
„Am fost angajat într-o mare corporație din Craiova pe IT și eu și colegii mei aveam nevoie să ne facem programări pentru că în timpul serviciului uitam de așa ceva. M-am împrietenit cu un tip cu care am fost la București la un concurs de frizeri și mi-a zis: «Nu-mi faci și mie o platformă de programări online că am probleme foarte mari cu telefonul. Îmi sună în timp ce lucrez». M-am gândit că această problemă sigur o au toți oamenii din acest domeniu și nu numai. Timp de un an de zile, împreună cu mai mulți băieți, am lucrat la o platformă de programări online. Am ieșit pe piață, a prins foarte bine, lumea este foarte entuziasmată și toate lucrurile merg mai bine decât ne așteptam”, a declarat Bogdan Protopopescu .
Bogdan a lucrat, timp de un an, în paralel cu job-ul pe care îl avea. Apoi și-a dat demisia pentru a se dedica integral „Nova Booker”, spune el.
Încrezător în proiect a fost și Cătălin Lupu, care a renunțat la locul de muncă, pe care îl avea la o unitate bancară, și s-a alăturat echipei „Nova Booker”.
„M-am alăturat proiectului în momentul în care Bogdan a venit la mine și mi-a spus ce are de gând să facă. Încă de la primele detalii pe care mi le-a dat ideea mi s-a părut super. Am zis că asta este ceea ce au nevoie oamenii din domeniu în momentul de față și chiar mi s-a părut o idee de viitor. Eu atunci lucram în domeniul bancar, apoi m-am alăturat lui Bogdan astfel încât să pornim toate motoarele acestei platforme și să îi ajutăm pe oameni. Aveam și eu fix aceeași problemă pe care o avea Bogdan. Sunam la frizer când găseam și eu o fereastră mică, evident, nu-mi răspundea pentru că era ocupat. Când mă suna el nu puteam eu să vorbesc. Și, vorbesc serios, rămâneam uneori, mă tundeam la o lună, o lună jumătate, când în mod normal te tunzi la 2-3 săptămâni”, a povestit Cătălin.
Deși platforma lor, „Nova Booker”, a fost lansată de curând, mii de utilizatori au accesat-o și s-au folosit de serviciile oferite, spun tinerii.
„Suntem pe piață de aproximativ două luni. Din Craiova și-au făcut peste 5.000 de oameni conturi pentru a se programa la saloanele cu care lucrăm noi și am fost surprinși când din toată țara, Turda, Ploiești, București și-au făcut oamenii conturi. Avem videoconferințe cu ei în care le explicăm cum să folosească platforma și sunt foarte entuziasmați pentru că au câștigat mai mulți clienți, mai mulți bani cu mai mulți clienți, au economisit timp. Nu mai sună telefonul, oamenii pleacă acasă cu zâmbetul pe buze după o zi întreagă de muncă”, a mărturisit Bogdan.
Bogdan Protopopescu a explicat și cum funcționează platforma Nova Booker.
„Ca profesionist îți creezi un cont bussines, îți setezi programul, serviciile. Totul este configurabil, nu ai nevoie de o echipă tehnică, cu toate că noi oferim suport 24 de ore din 24. Nu numai că îi ajutăm să folosească platforma, ne ocupăm și de clienții clienților, adică de noi, cei care ne facem programări. Facem promovare, le facem niște filmulețe, tutoriale, în care le arătăm oamenilor cum să-și facă programări. Pe lângă acest lucru, după ce îți faci o programare, înainte cu 24 de ore primești un sms de reamintire, deci nu îți mai pui un reminder dacă îți faci o programare peste o săptămână. Știm că suntem în secolul vitezei și, pur și simplu, uiți. Cu noi nu mai ai această problemă, ai sms-uri de reamintire. Poți să-ți anulezi programarea. Sau, dacă omul la care te tunzi sau îți faci make – up sau manichiură este foarte ocupat, ai un buton în așteptare și dacă i se anulează o programare, automat primești un sms că i s-a anulat o programare să prinzi tu în acea zi. Îți poți face o programare în maxim 15 secunde, ceea ce înainte dura mult mai mult”, arată IT-istul.
Platforma „Nova Booker” a ajutat afaceriștii din domeniile vizate. Unii dintre ei, cum sunt tinerii de la singurul salon din Craiova dedicat bărbaților, care fac parte din topul celor mai buni frizeri români și care au câștigat mai multe competiții din domeniu, au renunțat definitiv la programările clasice și folosesc exclusiv platforma.
„Acest barber shop este deschis din luna martie, suntem fericiți că am reușit să facem acest concept în Craiova. Oamenii sunt foarte primitori și au primit acest concept cu brațele deschise. A prins foarte mult trendul ăsta, cu barber shop-urile, în toată lumea. În Craiova nu exista acest concept, s-a pierdut tradiția frizeriilor pentru bărbați. La început, programările se făceau clasic, pe telefon, cu agenda clasică. Acum au evoluat foarte mult lucrurile, ne-au ajutat și băieții de la Nova Booker, au venit cu o intenție super bună. Suntem mult mai relaxați, ne-au luat foarte multe griji de pe cap. Am scăpat de foarte multe întrebări, de genul
Colegul său, Andi Cioablă, frizer de șase ani, îl completează: „Mama mea lucrează în domeniu, ea a fost cea care m-a influențat, apoi mi-am dat seama că-mi place cu adevărat. De aceea, am deschis acest loc în Craiova, împreună cu colegul meu Valentin Bosnea. Am încercat să creăm primul loc dedicat bărbaților, din Craiova. Sperăm să ne menținem la fel de bine în continuare. Platforma Nova Booker pe mine m-a ajutat foarte mult. Pentru că este foarte stresant atunci când ai un client pe scaun, lumea te sună continuu pentru programări și în loc să ai o conversație cu clientul, răspunzi la telefon. Ne ușurează foarte mult munca. A crescut și numărul de clienți. Este o idee mult mai bună de promovare, clienții văd că este deja ceva mult mai profesional și le este mult mai ușor să acceseze această platformă, să-și facă programare la ce ore doresc, în ce zi doresc. Băieții de la Nova Booker depun un efort enorm pentru asta și începe să aibă rezultate”, spune el.
De nouă ani în acest domeniu, mama lui Andi, Nuți Cioablă, se declară fericită pentru că nu mai este nevoită să noteze în agende programările.
„Nu vorbim de un carnețel, vorbim de multe carnețele. Cam de o lună le-am lăsat de o parte. Le mulțumesc băieților de la Nova Booker pentru asta. Am acest aparat (casca hands-free – n.red.) și aș vrea să sune din ce în ce mai puțin. Programările se fac altfel (prin aplicația Nova Booker – n.red.), cu mai multă siguranță. Acum nu mai trebuie să deschid caietul, dimineața, noaptea, să caut, să văd dacă am programare. Îmi iau frumos telefonul, dacă eu nu pot să fac programare, o face clientul, la orice oră, din pat, de la televizor, de la meci, de oriunde s-ar afla”, spune femeia.
Clienții, în special cei tineri, sunt și ei mulțumiți.
„Este prima dată când întâlnesc așa ceva și mai ales la un salon din Craiova și sunt foarte plăcut surprinsă. Totul este mult mai ușor, nu trebuie să plec de acasă, mai ales că avem un program foarte încărcat. Mi se confirmă instant programarea, primesc și reminder. Tuturor le recomand, e accesibil, mai comod”, declară o tânără, de 19 ani, din Craiova.
Tinerii de la „Nova Booker” au planuri de viitor. Ei vor să-și dezvolte echipa, în așa fel încât să aibă circa 40 de colegi, dar cu un program de lucru, după modelul suedez, de luni până joi.
Mai mult, tinerii craioveni spun că, pe viitor, vor să investească în educația din România.