Cazul celor 14.000 de oi din Portul Midia | Victor Costache: Este un risc biologic mare
Ministrul Sănătății, Victor Costache, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă organizate la Iași, că situația din Portul Midia este critică și că acolo este „risc biologic mare”.
„Am avut nenumărate ședințe de guvern pe această temă, situația este complexă, critică și știu că ministrul de Interne cu toți ministrii de resort implicați lucrează pentru găsirea unei soluții. Este un risc biologic care l-am semnalat de la început, că este evident. Corpurile care sunt în putrefacție sub apă, în regim anaerob, sunt un risc biologic mare”, a spus Victor Costache.
Potrivit acestuia, la un moment dat a existat și un blocaj la nivelul armatorului.
„În mometul de față cred că e o chestiune ce ține mai mult de birocrație între Ministerul Transporturilor și armator. Cred că acea navă urma să fie arestată, dacă nu a fost deja și, apoi, nota de plată să fie transmisă către ei. Norocul nostru pe subiectul ăsta e că condițiile meteo de afară nu au încurajat să avem o catastrofă biologică mai mare decât este astăzi… Acolo, cred că au intrat pe subiectul ăsta și alte instituții ale statului, pentru că înțeleg că au fost cu totul alte probleme…”, a explicat, în aceeași conferință de presă, Costel Alexe, ministrul Mediului.
Nava sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia în 24 noiembrie. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.
Administrația Porturilor Constanța a anunțat că două firme românești și trei străine s-au arătat interesate, până acum, să scoată epava cu oi din Portul Midia. Potrivit sursei citate, a fost finalizat caietul de sarcini și până vinerea viitoare se va decide care firmă se va ocupa de ranfluarea navei răsturnate.
Reprezentanții Administrației Porturilor susțin că operațiunea este complexă, ținând cont că vasul este plin cu leșuri de oi, care cântăresc aproximativ 635 de tone.
În ceea ce privește cheltuielile pentru recuperarea navei, directorul Administrației Portuare, Daniela Șerban, a declarat, vineri, că nu poate face o estimare a costurilor, fiind un caz în premieră, dar că speră că va reuși să oblige asiguratorul armatorului navei să suporte toate cheltuielile.