Prima pagină » Știri » Cazul Omnia Turism. Ministru: „E cea mai mare pagubă de după Revoluție”

Cazul Omnia Turism. Ministru: „E cea mai mare pagubă de după Revoluție”

Cazul Omnia Turism. Ministru: „E cea mai mare pagubă de după Revoluție
Mii de români au rămas fără excursii și cu banii luați, după intrarea în colaps a agenției Omnia Turism, după sinuciderea patronului. Operatorul vânduse sejururi de peste 11 milioane de euro în avans, pentru 2018, dar nu mai avea în conturi decât 30.000 de euro.

8.500 de clienți persoane fizice și juridice care au achiziționat pachete turistice de la Omnia Turism pentru anul viitor, plătind 7,5 milioane de euro, sunt sfătuiți să renunțe la planurile de vacanță de ministrul Turismului. 

„Ce vă pot spune la această oră este că pentru perioada 17 octombrie — 31 decembrie 2017 sunt 433.139 de euro încasați de la persoane fizice și juridice, respectiv 202 clienți care trebuiau să plece în excursie. Nu se mai poate, compania nu mai are acești bani. Fac apel către toate persoanele care au pachete achiziționate prin această agenție să nu se mai deplaseze chiar dacă au biletele de avion plătite, pentru că acele cazări nu sunt achitate. De asemenea, pentru anul 2018 sunt vândute pachete de aproximativ 7,5 milioane de euro pentru 8.500 de clienți, persoane fizice și juridice. Cred că este cea mai mare pagubă realizată de o agenție de turism de după Revoluție încoace. Este un lucru grav”, a spus ministrul Mircea Dobre. 

Potrivit oficialului în conturile Agenției nu mai erau decât 30.000 de euro. 

De asemenea, ministrul Turismului a mai anunțat că va introduce un amendament normativ prin care agențiile de turism să nu mai poatăsă vândă pachete cu mai mult de 12 luni anticipat. „Vă dați seama, Omnia Turism avea, în martie 2017, pachete vândute pentru sfârșitul anului 2018″.

Referitor la situația Omnia Turism, Mircea Dobre a precizat că agenția se afla în vizorul ministerului încă din luna septembrie, când conducerea agenției a fost invitată să prezinte situația concretă a contractelor și polițelor de asigurare. De ce nu au fost avertizați turiștii în legătură cu această situație? „Omnia Turism îndeplinea toate caracteristicile unei agenții de turism de bună credință, nu ai cum să prevezi ce s-a întâmplat. Noi nu puteam spune că agenția nu și-a achitat obligațiile, acestea sunt atributele ANAF”.

Ministrul Turismului a mai spus că va introduce obligația ca pachetul de servicii turistice să fie dublat de o poliță de asigurare care va acoperi inclusiv repatrierea în cazul în care agenția are probleme financiare.

Potrivit Ministerului Turismului, în urma falimentelor mai multor agenții de turism, înregistrate în ultimii doi ani, instituția a promovat, în luna august, un proiect de Ordonanță de Guvern, adoptată în data de 30 august, prin care „s-a creat cadrul legal necesar stabilirii mecanismelor financiare de garantare a pachetelor turistice, în sensul obligării agențiilor care comercializează pachete turistice de a asigura întreg volumul de vânzări”.

„În prezent, Ministerul Turismului, împreună cu Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) lucrează la ordinul comun care va stabili modalitatea efectivă și concretă de combinare a instrumentelor de garantare, astfel încât fiecare pachet turistic vândut să poată fi garantat până la furnizarea efectivă a serviciilor turistice achiziționate de consumatori”, a comunicat, marți, ministerul.

 

Autor

Citește și