PSD a sesizat în luna decembrie, la CCR, neconstituționalitatea adoptării legii pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane prin angajarea răspunderii Guvernului.
Proiectul propune eliminarea transportului rutier județean de călători din sfera serviciilor publice, situație în care acesta se va desfășoara în regim comercial, cu respectarea Ordonanței Guvernului 27/2011 privind transporturile rutiere.
Deputații notează că proiectul de lege privind aprobarea OUG 51/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul transporturilor de persoane se află în dezbatere la comisiile sesizate în fond în cadrul Camerei Deputaților. De asemenea, social-democrații argumentează că potrivit articolului 61 din Constituție, ,,Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român și unica autoritate legiuitoare a țării”.
Aceștia susțin, totodată, că angajarea răspunderii Guvernului asupra unui proiect de lege reprezintă „o soluție extremă”, la care poate recurge Executivul atunci când, pentru adoptarea într-un timp scurt a proiectului, nici procedura de urgență și nici procedura ordonanțelor de urgență nu mai pot da rezultatele dorite.
De asemenea, social-democrații argumentează că un astfel de proiect are rolul de a aduce o nouă reglementare juridică, „fără de care lucrurile ar lua o turnură cu consecințe de neimaginat”.
În sesizarea CCR se arată că pentru asigurarea transportului rutier la nivel județean este necesar să se asigure posibilitatea consiliilor județene de a implementa procedurile pentru aplicarea legislației în materia achizițiilor publice /achizițiilor sectoriale.
Guvernul și-a asumat răspunderea, în luna decembrie, într-o ședință a plenului reunit al celor două Camere, pe abrogarea OUG 51, acceptând două amendamente din cele opt propuse de parlamentari. Astfel, a fost mărită valabilitatea licențelor de traseu cu șase luni. Totodată, se impun obligații consiliilor județene.