CE a declanșat infringement împotriva României pe licitația de reabilitare a DN Crasna-Iași
Comisia Europeană a anunțat joi declanșarea procedurii de infringement împotriva României pentru încălcarea directivelor UE privind achizițiile publice în derularea CNADNR a licitației pentru reabilitarea drumului național între Crasna și Iași.
„Comisia Europeană a cerut astăzi României să respecte pe deplin directivele europene privind achizițiile publice. Comisia argumentează că procedurile de licitații pentru o licitație de execuție lucrări prin solicitare de oferte, pentru reabilitarea drumului național între Crasna și Iași, au fost realizate prin încălcarea Directivelor 2004/18/CE și 89/665/CEE”, se arată într-un comunicat al instituției de la Bruxelles.
Procedura de licitații a fost gestionată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și a fost desfășurată pe baza unei legi naționale care s-a constatat ulterior a fi incompatibilă cu normele europene privind achizițiile publice. Ca urmare, din anunțul de participare lipseau informații esențiale, iar ofertanții erau privați de dreptul lor deplin la un recurs efectiv, precizează Comisia Europeană.
Solicitarea Comisiei ia forma unui aviz motivat în cadrul procedurilor UE în constatarea neîndeplinirii obligațiilor. În cazul în care în termen de două luni nu se notifică măsuri prin care să se pună capăt încălcării legislației UE, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție în privința României, se mai arată în comunicatul CE.
CNADNR informa în octombrie 2011 că a semnat contractul de „Proiectare și execuție Lot F: DN 24 Crasna – Iași”, atribuit, în urma unei licitații deschise, asocierii Spedition Umb SRL & Tehnostrade SRL, cu o valoare totală de 195.176.947,25 lei fără TVA.
Finanțarea era asigurată de Guvernul României (55%) și Banca Europeană de Investiții (45%).
Contractul viza proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a drumului național DN 24 între km 105+700 (podul peste râul Lohon, lângă Crasna) și km 188+150 (limita mun. Iași), excluzând secțiunea de drum cuprinsă între km 120+000 – km 125 +000 (limitele mun. Vaslui).
Durata contractului era de 730 zile, urmată de o perioadă de garanție de 730 de zile.